Homey Bridge eerste setup (bluetooth)

Hallo allemaal,

Mocht dit vraag 2 miljard 4 honderd 9 en 30 zijn over dit topic dan mijn oprechte excuses. Ik heb gezocht en helaas geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
Ik heb gisteren een Homey beta invite code aangevraagd en gekregen, een Homey account aangemaakt in de Homey app (Android) en vervolgens een nieuw Thuis met indeling van de kamers aangemaakt en ingesteld. Vandaag heb ik de Homey Bridge binnengekregen. Ik ben naar Apparaten gegaan, heb op het plusje geklikt, de Homey Bridge werd gevonden en een groene knop met Verbind Homey Bridge verscheen. Toen ik daar op klikte kreeg ik vrijwel meteen de melding β€œEr ging iets fout, probeer het later opnieuw.” Dat later opnieuw proberen heb ik natuurlijk gedaan maar het probleem blijft. Doe ik iets fout? De plug-en-play gaat er zo wel een beetje uit. Als ik het goed begrijp gaat het hier om de eerste Bluetooth setup. Is er iemand die mij kan helpen?

Misschien dat dit iemand in de toekomst gaat helpen. Het bleek dus aan mijn Samsung Galaxy S22+ te liggen. Met een S20 werd de Homey Bridge meteen gevonden. Toen was het even spannend of ik vervolgens alsnog problemen zou krijgen met Wifi maar dat ging eigenlijk gewoon meteen goed.
Wat nou precies de problemen tussen de bridge en de BT op mijn S22+ waren weet ik niet maar dat was dus het probleem in mijn geval.

Ook ik krijg dezelfde melding met mijn S22 Ultra van Samsung (heb geen andere telefoon geprobeerd nog) Weet iemand de oplossing voor dit probleem?

Support van Athom vertelde mij dat er met sommige nieuwere telefoons inderdaad Bluetooth issues zijn. Ik heb toen de S20 van mijn vrouw gebruikt en die kon meteen via Bluetooth verbinden. Dus. De oplossing ligt hem in een ander device met Bluetooth gebruiken voor de eerste installatie. Voor nu. Er wordt door support gekeken naar een oplossing. Voor mensen die tijdelijk een ander device gebruiken hebben die oplossing dan niet nodig want na de setup is de bridge gewoon via WiFi te benaderen.

1 Like