Homey app time out

Beste allen,
sinds enige tijd wil de homey app op mijn android telefoon de home-pagina niet meer instarten. Wij krijgen steeds een ‘time out’ pagina.
De losse apparaten komen na enige tijd wel in beeld (en zijn bedienbaar), maar de ‘shortcuts’ en ‘flows’ kan ik niet meer bedienen.
Iemand enig idee? Ik heb de homey zelf al een aantal keren opnieuw opgestart en ook de app al een keer opnieuw geinstalleerd.
Wij hebben een homey pro (2016-2019).

Geen idee :slight_smile: maar wellicht nog proberen:

  • de cache legen van de app op de telefoon
  • andere telefoon geprobeerd?
  • geprobeerd vanaf een pc / webapp?
  • telefoon en homey op zelfde wifi? Vast anders kreeg je ook niet de apparaten, maar toch :slight_smile:
  • iets veranderd in het netwerk thuis?
  • zelfde ervaring als telefoon niet op wifi
1 Like

Dank voor je tips Hielke:

  • cache legen had geen effect
  • op 3 telefoons, zelfde resultaat (wel allemaal android, maar nieuwe en oudere apparaten)
  • in de webapp zie ik de pagina wel (na even geduld)
  • wifi is gelijk en er is niets veranderd in ons netwerk
  • telefoon van de wifi af (op 5G) geeft hetzelfde effect.

we ploeteren vrolijk verder … :slight_smile:

kan alleen nog bedenken: router / access points wifi geherstart?

En ploeterse :slight_smile:

Sowieso even melden bij https://homey.app/support
Als je de ‘nieuwste’ app gebruikt, v8.x, dan kun je overwegen om tijdelijk de v6.x versie te installeren, via bijvoorbeeld apkpure:

Dank voor de tip @Peter_Kawa , helaas geeft Trustpilot regelmatig berichten over virussen die meekomen met apkpure.com. Ik ga het zeker melden bij homey support.

Dat kan. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Maar het is zaak de juiste download link te gebruiken.
Alternatief: https://www.apkmirror.com/apk/athom-b-v/homey-a-better-smart-home/homey-a-better-smart-home-6-11-14-release/

Zelfde probleem/verhaal hier, maar dan met iphone en/of ipad

Zojuist mijn router op 2,4GHz daarna deed alles van het weer.

Onee, dat was van tijdelijke aard

Yep. Zelfde hier. Time out op home screen in de app (ios). Toegang via webapp werkt wel en insights draait ook gewoon. Restart van homey, router, telefoon/ipad geen effect.
Flows volgen nu niet te doen dus. Ideeen welkom.

Op IPad/Iphone data/cache van de app verwijderen?

Of door volgende te gebruiken:

Did you get this working? I get an error, I’m pretty sure I configured it correctly

did not try yet :slight_smile:

Mocht iemand toevallig hetzelfde hebben:

But for the CG-NAT ISP: Comporium and Direct link - radio service, and most 3G/4G/5G ISPs, they usually provide the customer a private IP address or CGNAT address. CGNAT address ranges from 100.64.0.0 to 100.127.255.255, which looks like public IP address but actually not, therefore, it will also cause you unable to use the OpenVPN or port forwarding and affect the NAT Type. You could contact the ISP and ask them to offer a Public IP address.

Als in je router config je ziet dat je internet adres in die range valt, en via bv https://watismijnip.nl/ een echte public adres ziet dat anders is, bv 65…
Dan val je onder cgnat, in mijn geval bij Caiway.
Hier heb je een mogelijke oplossing om toch een eigen ip op te vragen [Caiway] IP adres issue + ddns - Internet en hosting - GoT

Probleem opgelost: de adapter van onze homey bleek defect. Vervangen door een adapter van een telefoonlader op advies van support en toen werkte alles weer naar behoren. Support heeft aangegeven een nieuwe homey adapter te zullen toezenden. Prima opgelost. :+1:t2:

Top dat dit opgelost is.
Welke telefoonadapter gebruik je nu, want mijn apple adapter blijft hetzelfde probleem geven.

Wij hebben en reguliere samsung usb telefoonlader gebruikt. Support gaf wel aan: “Let wel op dat deze 5V en tenminste 2A (2000mA) output heeft. Gebruik geen adapter met minder dan 2A output, dit kan namelijk tot gegevensverlies leiden!”.
Hopelijk helpt dit voor jou ook :+1:t3: