Homey app flows

Ik ben enige tijd geleden begonnen met het maken van een homey app die verschillende wiskundige dingen berekent en vergelijke maar ik vind het eigenlijk niet echt niet meer overzichtelijk.

Is er een mogelijkheid om deze flow’s nog eens onder te verdelen.

Het zijn flows zonder driver of device , dus kun je er toch moeilijk device van maken.

U kunt een stroom starten met behulp van de actiekaart Flow starten en vervolgens de stroom selecteren die u wilt uitvoeren.
U kunt ook een stroom maken met de kaart Flow > Deze Flow wordt gestart wanneer.
Er zijn dus geen apparaten nodig.

het is de bedoeling om een hoeveelheid flows te verdelen zonder devices of drivers.

U kunt zoveel substromen als deze maken als u wilt en ze naar wens uitvoeren vanuit andere stromen

1 Like

Dit bedoel ik niet.

Ten eerste heb ik het over het onderverdelen van flows in categoriën, en ten tweede over het programmeren van de homey app.

Ik heb te veel flow’s die werken zonder apparaten, gewoon reken flow’s en zo.

Maar ik wil toch een onderverdelen zoals bij drivers en devices zonder dat de gebruiker een apartaat hoeft toe te voegen want er is geen apparaat.

Maak je dan geen gebruik van FlowFolders?

Wat bedoel je hier mee?

Sorry in Nederlands, de mappen om flows te groeperen

Ik heb het over de homey app die ik aan het maken met de beschikbare flows die gebruikt kunnen worden.

even een voorbeeld :

App
image

device
image

kaarten
image

dit wil ik ook graag bekomen maar dan met de homey app die ik aan het bouwen ben met wiskundige berekeningen (met andere woorden zonder devices).

Sorry maar je vragen zijn mij totaal onduidelijk,
Zover ik weet kun je op App niveau geen Flows maken,
je heb FlowCards in je App

Trigger, Condition or Action.
Die kun je per device filteren echter zover ik zie niet verder groeperen of onderverdelen.

Ik adviseer je dit soort Developer vragen in het Engelstalige deel in de categorie Developers - Homey Community Forum
te stellen met de code gedeeld op Github zodat anderen duidelijk krijgen wat je bedoelt.

Sorry ik zie nu je kunt wel categoriseren.

het staat gewoon in de documentatie. de categories zijn: Highlighted of niet.

Highlighted Flow cards

Sometimes you will have a large list of Flow cards available in your app, finding the most important Flow cards might then become cumbersome for users. For cases like this, there is an option available to have some cards appear in a separate list above all other cards. This list is called “Highlighted Cards”, highlighting the most important cards makes it easier for users to quickly find the most important ones.

Highlighting a Flow card is simply done by adding "highlight": true to your Flow card in the App Manifest.

Some built-in Flow cards are always highlighted, for example the “Motion alarm turned on” card.

Zo iets is het wat ik bedoelde maar dan heb je maar 1 categorie of wel Highlighted of wel niet ik ben op zoek naar een manier om hier meer onderscheid in te kunnen maken.

Alvast bedankt voor de moeite.

Link naar het Engels talige topic:

Highlighted Flow cards - Developers - Homey Community Forum