Homey app (Android) trage start

Ik wil via deze weg zien te achterhalen of het probleem dat ik ervaar met de laatste Homey 2023 updates naar 10.3.2 en 10.3.3 ook bij andere gebruikers zo is.

Sinds deze twee laatste updates heb ik wanneer ik de Homey app open op mijn S23 Android telefoon dat ik minimaal 10 seconden moet wachten voordat de app bruikbaar is. In die 10 seconden zie ik alles langzaam zichtbaar worden. Als de app eenmaal volledig is opgestart is dit probleem wel weg maar even snel een lamp aanzetten oid is op deze manier niet echt meer mogelijk.
Dit probleem had ik niet voor deze updates.

Waarom wil ik dat weten, omdat ik al met Athom bezig ben om het probleem aan te kaarten maar zei komen net als bij zoveel problemen weer met het gebruiken van een andere adapter. Hoe slecht zijn die adapters dat je deze bij ieder probleem zou moeten vervangen vraag je je bijna af.
Mijn adapter is nog geen jaar oud en ik wil het uiteraard best proberen maar vrees dat dit het niet gaat oplossen.

Ik hoor dus graag wie dit probleem met een trage start ook ervaart.

Op mijn Homey Pro 23 met 10.3.3 duurt circa 8 seconden voordat de apparaten zichtbaar zijn.
Op mijn Homey Pro 19 met 10.0.8 duurt het circa 11 seconden voordat de apparaten zichtbaar zijn.
Het opstarten van de app gaat wel vlot maar weergave van de apparaten is traag.
Dit was enkele versies geleden een stuk sneller.
Dit is op 4G of wat ik beschikbaar heb. Binnenshuis.

Maar via wifi duurt het een seconde of 2 a 3. Voor beide Homey’s.
Ik sluit dan ook eerst de app en start de app opnieuw.

Ik heb getest met een S22 Ultra.

1 Like