Homey app 6.3.0 locatie toestemming

Ik heb sinds een paar dagen die nieuwe update van de homey app 6.3.0 op mijn telefoon.
Nu blijkt dat locatie toestemming “toestaan bij gebruik van app en weigeren” de enige 2 opties zijn die worden aangegeven.
Dus locatie herkenning werkt nu niet zonder de app te gebruiken.
Het gaat hierbij om een Samsung S9.
heeft iemand anders hier ook last van, en is hier een oplossing voor?

Op een S8 werkt het nog wel gewoon.

Hoor het graag .
Alvast bedankt.

1 Like

Even gecheckt hier op een S9 en S10, beide op Android 10.
Zelfde probleem. Da’s inderdaad niet zo handig! :frowning:

Je S8 zit nog op Android 9 veronderstel ik?

Met iOS geen probleem.

Waarschijnlijk dus een probleem met de nieuwe manier van toegangen geven in Android 10.
@Rene_Jansen, best melden aan support als je de functie nodig hebt :slight_smile:

Hoi Fire69,
Idd mijn S8 zit nog op Android 9.

Ik heb hetzelfde met de latest bèta. Ik ben teruggegaan naar de reguliere android app versie. Daar heb je wel de mogelijkheid om de app altijd toegang te geven tot je locatie. In mijn geval werkt het weer. Maar het lijkt erop dat er in de laatste RC 50 firmware ook iets is aangepast want de thuis detectie werkt niet meer zo goed als in de vorige RC ''s. Ik heb het via Slack doorgegeven aan Athom.

Hoi Fiek,

Ok duidelijk verhaal.
Nu alleen de vraag , hoe kom ik terug op de vorige versie :thinking:

Als je in de playstore de homey app bekijkt heb je de mogelijkheid om je deelname aan het beta programma te verlaten. Je moet even naar beneden scrollen. Vervolgens de app verwijderen en daarna de gewone versie installeren. Daar staat als het goed is geen bèta meer achter.

Super , bedankt heb nu de S9 weer terug gezet.
locatie altijd toestaan is er nu weer.
heb ook support gemeld mbt dit issue.

Hier ook problemen met een A51 met Android 10

S8 met Android 9 doet het wel.

Zal hem ook gaan downgraden

Ik had verwacht dat dit probleem pas zou ontstaan met Android 11

Hier zou ik de beta inderdaad ook om verlaten.
Maar heb een behoorlijke berg widgets op mijn Android telefoon staan.
Ik vrees dat je die dan ook weer opnieuw aan je homescherm zult moeten toevoegen?

Ja klopt. Die verdwijnen

Was ik al bang voor. Dan blijf ik nog maar even op Life360 vertrouwen. Die werkt gelukkig prima nog…

Net bericht gehad van support.
er blijkt een nieuwe update klaar te staan waar ze nog goedkeuring voor moeten krijgen.

" Athom - General (Athom)
30 dec. 2020 11:06 CET
Hi Rene,

Ik heb het even nagevraagd, en ik hoor net dat we een update hebben op dit moment die klaar staat. We zijn in overleg met Google of alle permissies hier juist in zitten. Excuses, dat is vrij nieuw, daarom had ik dat nog niet goed op het vizier.

Wij hopen deze snel uit te kunnen brengen naar iedereen, zodat dit weer goed werkt voor iedereen!
Best regards
— Athom Support
Stay up to date by liking our Facebook page: Homey - Home | Facebook "

4 Likes

Weet niet hoe lang Google en Apple er over doen om een update goed te keuren voor hun app stores, nog geen update gezien. De post hierboven is toch al weer 11 dagen geleden waarin Athom dat aangaf.

Heeft iemand van jullie al een nieuwe versie gehad?
Ik zit nog steeds op v6.3.0.

Hier ook nog steeds 6.3.0.

Waarschijnlijk blijft het ook 6.3.0, er is een build .6xx build update die getest wordt. Zover ik zie is het daarin opgelost, iig bij mij op mijn geupdate Android.

Welke build heb je dan?
Hoe herken ik die?
(heb ook Android)

Verder niet getest, maar zojuist stond in Play Store een update voor 6.3.0 Beta waarbij ik wel weer “All the time” kon kiezen voor Location.

Ik heb de update idd ook kunnen updaten, waarna de app bij openen meteen vraagt of je locatie altijd wil toestaan.

Dacht dat het buildnr in de Playstore of bij de app-versie zou staan zoals Android die aangeeft, maar hij staat blijkbaar alleen in de Homey app zelf bij instellingen -> algemeen -> app versie.

Die is bii bij van 6.3.0.669 naar 6.3.0.671 gegaan.

1 Like