Homey 4.0 hard reset probleem

Ik ben benieuwd of er meer mensen hier tegen aan lopen;

Na de update naar 4.0 (en activatie homey+ net backup) is het zo dat wanneer er en harde reset aan homey wordt gegeven (stroom storing, ptp) deze nooit lekker op komt. Hij blijft te logs spammen elke minuut dat er geen backups gemaakt kunnen worden en alle resources lijken hiernaar toe te gaan want apps blijven crashen. Dit alles blijft doorgaan totdat ik vanuit de app een nette herstart geef aan homey. Ik heb dit gedrag nu een keer of 4 meegemaakt en het lijkt consistent.

Daarbij lijkt hij (enkel bij een “unexpected reboot”) de tijd te vergeten en vuurt hij bij opstarten direct alle sunset flows af. Wellicht dat dit met elkaar verband houdt en hij zonder tijdsbesef direct begint met de backups?

Voordat ik het aan Athom meld ben ik benieuwd of er meer mensen tegen aan lopen?

Nog niet eerder gehoord noch ervaren. Wel problemen gehad met de stekker, maar bovenstaande niet.

Interessant. Gebruik je zelf homey pro? Wellicht dat die wat meer resources over houdt?

Nee, een early 2016 model. Resources zijn laag, maar heb er eigenlijk nooit echt moeite mee.

Wellicht dat dat een verschil maakt, ik vraag best veel van mijn early 2016 model met 24 apps en een 60+ devices.

Deze thread zou nog wel eens hetzelfde gedrag kunnen bevatten;

Ik heb hier persoonlijk geen last van,
Homey early 2016, 27 apps, 131 devices, 240 flows.

1 Like

@Hannes85 Alleen als ik korte stroom onderbreking heb, krijg ik wel eens rare verschijnsels (soms ook rode ring). Maar als ik een NETTE PTP doe, gaat het altijd goed.
Een nette PTP is voor mij:

Homey stekker uit het stopcontact
15 minuten wachten
stekker weer in het stopcontact
weer minimaal 15 a 20 minuten wachten
dan pas gaan kijken of het werkt

Dat vijftien minuten wachten was niet mijn idee van een ptp maar zodra de homey kort spanningsloos is dan gebeurt dit.

Ik heb hier nu ook problemen na een stroom onderbreking. Al mijn ikea lampen regeren niet meer. Een “nette” PTP werkte ook niet.
Na een herstart vanuit de app werkte alles weer.

Toen weer een PTP getest en weer waren mijn ikea lampen “dood”

Het lijkt erop dat er een probleem is met Homey na een PTP.

Is de tijdlijn ook failed backups aan het spammen? Zo niet dan lijkt het ander gedrag dan dat ik ervaar.

Nee dat dan weer niet. Is idd een ander gedrag.
Maar wat wel overeen komt is dat homey niet meer lekker opstart na een stroom onderbreking.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad.

1 Like

Zou je omschreven probleem wellicht overlap kunnen hebben met deze post? Hier is wel een tijdelijke fix genoemd.

https://community.homey.app/t/rate-limited-on-backups/26454/12

Hier ook alles in de war na stroomstoring. Homey pro. Zelfs rode ring. Opvallend was dat nu de tijd in de war was. Hierdoor raakte homey op tilt omdat ie allemaal opdrachten en meldingen maakte. Inderdaad ook problemen met diverse apps. Homey zelf stroomloos gemaakt en opnieuw opstarten.

Exact dit, ik had ook dat hij ineens allemaal sunset/sunrise dingen af begon te schieten.