Homey 3.0 update is done, and now?

Heb je toevallig al iets gehoord hier over?
Bij mij is dit eender en lijkt de aanwezigheid ook pas te werken als ik de app open, dat is wat minder handig omdat ik daar een paar flows aan gekoppeld heb

Inmiddels lijkt het een bug te zijn in ios 13.2. Multitasking heeft wat issues. Lijkt dus niet aan de homey app te liggen ( althans bij mij op ios )

energie niet zichtbaar op android, reboot van de smartphone lost het voor me op :slight_smile:

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met OMNIK omvormer: wordt in energie tab niet gezien als zonnepanelen maar de app laat wel degelijk huidige stroom opwekken zien…

Update naar de beta van solarpannels app (4.0) heeft het probleem voor mij opgelost!

2 Likes

Zojuist IOS 13.2.2 er op gezet. Lost het homey multitask probleem bij mij niet op ( iphone x ).

Heb verder met geen andere apps een probleem dus twijfel nu of het toch niet een homey issue is.

De sprong gewaagd naar V3. Update verliep goed. Alles werkt weer. Zigbee duurde even maar is weer in de lucht. Alleen ik ben er niet van onder de indruk. Mijn hue lampen geven idd aan dat zij een halve watt sluipverbruik hebben en Homey 2 watt. Maar van mijn solaredge zonnepanelen zie ik niets. Al uitgelogd en weer in maar geen gegevens. Dat was voor mij nog de enige toevoeging van waarde in deze update. Ik kijk nu maar op de google hub als ik makkelijk wil weten hoeveel de opbrengst is.

App verwijderd en de beta geïnstalleerd. Zie de zonnepanelen nu wel.

De Homey app is volgens mij niet ontworpen om op de achtergrond te draaien. Dat is ook helemaal niet nodig. De app is voor het programmeren en instellen van Homey, daarna is de app in principe niet nodig. Homey draait zelfstandig, zonder de app te gebruiken en de app heeft geen functies die op de achtergrond moeten blijven draaien.

Denk er wel aan dat het verbruik van apparatuur die niet verbonden zijn d.m.v. een slimme stekker die het verbruik meet, niet kan worden gemeten.

Dit kan alleen worden berekend op basis van de tijd dat een apparaat door homey is ingeschakeld en uitgeschakeld en je het verbruik van dat apparaat hebt opgegeven.

Dit is dan slechts een ruige schatting van het verbruik.

Verbruik kan alleen echt worden gemeten met een energiemeter ertussen of een schakelaar met ingebouwde energiemeter

Hi Sjoerd,

Dat is voor iedereen verschillend lijkt mij. Ik kijk regelmatig naar sensoren en zet regelmatig zaken handmatig aan. Ook een nadeel … hij start opnieuw op … dus laatste instellingen onthoud hij niet. De laatse map me flows bijvoorbeeld. Kan je iedere keer opnieuw gaan opzoeken want hij onthoud het niet bij opnieuw opstarten.

Daarbij het heeft altijd gewerkt … dus wel degelijk ervoor ontworpen. Echter sinds de laatste IOS is het herstarten begonnen. Toevallig heeft de IOS update ook aanpassingen op verversen gehad ( en zelfs updates wegens bugs voor geweest ). Echter Homey blijft opnieuw opstarten.

In Ios zit gewoon de optie om verversen op achtergrond uit te zetten indien men het onzin vind ( maar heb graag zelf de keuze ).

Last but not least heeft Athom zelf een support ticket aangemaakt omdat ze het erkennen als bug. Dus nogmaals … we degelijk voor “ontworpen”.

In principe klopt het wat je zegt. De app is meer een beheerinterface dan een gebruikersinterface. Er zitten wel wat februikersfuncties in, maar die zijn heel summier. Daarnaast zijn ook niet alle beheerfuncties in de app. Dat moet je weer een webinterface voor hebben.

Maar voor de meeste dag-tot-dag-dingen voldoet de app redelijk voor mij. Ik start hem zelf sporadisch op omdat ik alles heb geautomatiseerd of met fysieke knoppen bedien. Dit heb ik gedaan omdat ik principieel niet steeds m’n telefoon nodig will hebben voor dagelijkse dingetjes en omdat de app ook niet echt gebruiksvriendelijk is om door dagelijkse dingetjes te doen.