Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]


will be fixed soon thanks to @robertklep or you can apply the fix yourself

Ik lees dat er vanaf 2.0 geen desktop app meer is. Werkt de online omgeving nog wel?

Zo niet, dan wacht ik nog met updaten. De flows instellen vanaf m’n mobiel lijkt me vervelend - groot scherm met toetsenbord is dan toch een stuk makkelijker.

Nee, de web interface is ook verdwenen.

Ik moet zeggen, na een paar dagen bevalt het me vele malen beter. Ik hoef niet meer naar Mn desktop toe om iets te checken of aan te passen. En heb gisteren 8 met elkaar verweven flows gemaakt. Je moet af en toe even heen en weer tussen de flows die op elkaar reageren, maar je kunt prima en snel werken imho.

er zijn al wat plaatjes verschenen van een ipad app, wellicht gaat dat jou dan helpen, maar ik ben het met Rdw eens, het is erg goed te doen.

waar?

Op Slack, en dat waren wat gephotoshopte plaatjes van een enthousiaste gebruiker, niet van Athom.

Inderdaad op Slack (van een enthousiaste gebruiker) https://athomcommunity.slack.com/files/U9F22R1KJ

oh echt, nou hoop dan wel dat ze daar wat mee doen :slight_smile:

maar evengoed, de iPhone app en zelfs de gescaled versie op iPad werkt gewoon goed.

Weet er iemand waar ik flows kan vinden en hoe ik deze kan opbouwen, met verschillende voorbeelden. En klopt het dat ik bij elke flow maar 1 trigger kan gebruiken. Ik kom van een ander domotica systeem. En heb wel het een en ander gevonden op het forum maar heeft allemaal betrekken tot de oude firmware.

1 trigger klopt, maar je kunt ook een veranderde variable als trigger laten gebruiken. Daarop kun je weer je flows baseren. Niet ideaal misschien, maar werkt wel. Voorbeelden heb ik ook nog niet gezien, maar waar doel je precies op?

Of “Start een Flow” gebruiken als action en “Deze flow is gestart” als trigger.

Ik wil een flow maken als een schakelaar aanstaat er naar een half uur een notificatie wordt gestuurd dat die schakelaar aan staan.

Dan wordt mijn flow volgens mij:

Flow1
Als schakelaar is aan
Dan draai countdown timer alarm om

Flow 2
Als countdown timer alarm is 0
Dan stuur notificatie.

Want dit kan niet in 1 flow toch?

ik maak ze ook altijd zo inderdaad, wellicht kan het anders, maar dan doen wij het iig hetzelfde :slight_smile:

Dit kan wel in 1 flow? Je hebt een vertraging bij het kaartje ‘stuur notificatie’ toch. Als je daar het aantal seconden invult. Ik weet niet hoe dit zich verhoudt tot het geheugengebruik van de homey. Volgens mij zijn timers meer belastend.

Mocht dit niet kloppen hoor ik het ook graag.

Timers zijn niet belastend.

En is dit ongeacht of de schakelaar ook daadwerkelijk nog aan is?
Want zoals deze flow er uit ziet gaat de notificatie zowiezo verstuurd worden, of de schakelaar aan staat of uit.
Dit is inderdaad in 1 flow te regelen mocht je dit echt zo bedoeld hebben.
ALS schakelaar aangezet DAN stuur notificatie met een delay van 30 minuten.

Mocht je dit niet zo bedoeld hebben dan komt er nog een flow bij om de timer te stoppen als de schakelaar weer uitgezet word.

Je hebt helemaal gelijk. Ik begin het een beetje te snappen. Maar het is best lastig om als nieuwe gebruiker dit meteen door te hebben.

Jammer dat er niet vanuit Homey een howto pagina is voor de flows met een x aantal voorbeelden en moeilijkheidsgraad. Zonder dat je overgeleverd bent aan het forum. Wat andere mensen gecreëerd hebben.

Zelf ben redelijk handig met blockly door veel ermee te experimenteren. Maar daar heb ik de basis toch wel uit diverse voorbeelden gehaald.

Ik ga dit doorgeven aan @Bram, misschien wel een goed idee!

Gewoon even de zoekfunctie gebruiken op het forum en als je het niet kan vinden een topic openen met je vraag. Er is ook nog Slack waar veel gebruikers online zijn en graag willen helpen met vanalles en nog wat. Voertaal is wel Engels maar goed, daar komen we wel uit toch?

1 Like

Op het oude forum was er een “flows that work” topic. Het is vast nog terug te vinden. Misschien een idee om dat weer in ere te herstellen? Ik vond het zeker de eerste weken erg helpen om te kunnen spieken hoe andere flows maken (Nog steeds trouwens).