Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Discussie topic over Homey Firmware 2.0.0 Experimenteel om dit gecentraliseerd te houden.
Houd het alsjeblieft on topic over Homey firmware 2.0 en de mobiele app.

2 Likes

Iemand? Ergens?

Weinig respons op de release van de firmware waarover iedereen al maanden klaagde dat het te lang duurde :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

“Take a look at https://firmware.athom.com but be aware you can NOT go back to stable. So don’t install this version if you are not 100% sure what the implications are.”

Ik heb geen reserve Homey liggen, dus ik wacht de verhalen van de dapperen onder ons even af…

GeĂŻnstalleerd en ervaar tot nu toe geen problemen.

Zwave, Zigbee, Hue bridge, kaku, Sonos, Youless
werken bij mij zoals voorheen.

1 Like

ok, raad je aan om de update uit te voeren, of toch nog maar even wachten?

Je kan wel terug naar stable maar niet zonder je Homey te resetten naar fabrieksinstellingen en dus alles te verliezen en opnieuw te beginnen!

… OK, je kan dus NIET terug. Da’s wel duidelijk. Kan in elk geval niet; van zodra je de experimentele updates activeert, is deze deur gesloten.

Precies hoe je het wilt bekijken. Als de vraag is : kan je terug? Het antwoord is ja.
Als de vraag is: kan je terug met behoud van alle data dan is het antwoord nee.

Juist proberen bij te werken naar 2.0.
De update is ergens aan het einde blijven hangen om een of andere duistere reden.
Homey reageert niet meer op mijn spraakcomando.
Android app start wel en de tegels in devices reageren. Echter gaat het schakelen van Devices en Home en vice versa erg traag.
Voorlopig zou ik nog heel even achter mijn oren krabben voordat je update.

Bedankt Walter, heb je al geprobeerd de homey van de stroom af te halen?

Zeker dat is zo ongeveer het eerste wat ik gedaan heb.

Oké!
Is spraak niet uitgezet bij deze versie tot je het zelf weer aan zet?

Correct!

Mooi dat is dat op te lossen.
Ik hoor mijn Homey roepen dat er regen aan komt, dus dat functioneert wel.
Maar dan ineens is Homey weer onbereikbaar.

Is de spraak “niet uitgezet” of “wel uitgezet”?

Staat standaard uit totdat je het zelf weer aan zet!

Lieven mensen, denk echt goed na of je wil schakelen. Ik wordt voorzichtig erg zenuwachtig.
Het werkt bij mij echt niet zoals het moet op dit moment. Opnieuw beginnen met je devices en flows is toch niet echt waar je op zit te wachten :weary:

@Walter: werkte je Homey op een experimentele of op een stabiele versie voor de update?

Tja dat durf ik je niet te zeggen.

Ik ervaar tot nu toe geen problemen. ook een flow van verwarming aan en uit op temp sensor heeft al gewerkt