Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Ik gebruik deur sensoren, homey geeft een berichtje op mijn mobiel wanneer de deur open gaat.
Dit werkt prima maar voorheen stond de exacte tijd er bij, nu is dat niet meer zo. Is hier iets aan te doen?

Moet je daar niet zelf de time tag voor toevoegen bij de melding?

Gelukt peter! In oude homey ging dat vanzelf.

Hi, heeft iemand al uitgezocht hoe je van actieve speaker kan wisselen. In de oude flow editor kon je dat van links uit slepen.
Nu kan ik er niets over vinden .

Ik had gemerkt dat vanaf 2.0 Homey het niet meer snapte als ik vroeg ‘doe de rolluiken omhoog’ dus had hier een ticket voor aangemaakt.

Dit zal in rc10 toegevoegd worden liet Emile net weten.
Volgens hem kan ik tot die tijd ‘lamellen, jaloezieën of luxaflex’ gebruiken, maar dat lijkt hier ook niet te lukken.
(ik moest trouwens ook nog de properties van mijn Fibaro-modules naar ‘Jaloezieën & Lamellen’ aanpassen)

Welke term gebruiken jullie om de rolluiken te bedienen?

Homey v2.0 heeft geen music meer, je hebt dus geen speakers meer waar je heen kan streamen, dus ook geen speakers om te activeren.

Dit stond allemaal in een aantal update blogs geleden.

Het enige wat nog is overgebleven is het kunnen weergeven van bijv album art en details van het nummer dat nu afspeelt van Playlists op de apparatuur zelf.

Dat klopt wel, maar kan nu ook niet meer soundbord over een andere speaker laten lopen

Hoe kan ik gebruikers toevoegen in Homey 2.0.0?

Hoe heb je dat gedaan?

In de app naar Instellingen en dan Familie

1 Like

Net geupgrade naar versie 2, geen problemen, ging vlekkeloos.
Ik vind de app interface fijn, ziet er nog wat saai uit (kleurloos) maar werkt prima.
De favorieten en mogelijkheid tot direct aftrappen van flows is super!

Zodra ik tegen issues aanloop zal ik hier ook updaten, maar een positieve ervaring is ook wel fijn dacht ik!

1 Like

Is er iemand die Nest kan toevoegen in RC9? Sinds dag 1 van FW2.0 kan ik geen enkele nest thermostaat toevoegen. Ik kan bij de instellingen wel inloggen en toegang verlenen maar bij het toevoegen moet ik nogmaals op de login knop drukken en dat lukt niet. Is ook reeds sinds RC4 gerapporteerd bij Athom maar ze geven geen gevolg :frowning:
Zou graag weten of het alleen bij mij is of dit een fout is in de firmware van Homey of in de app van Nest

Ik heb mijn id en token kunnen vinden via een sniffer, maar wat wordt dan de cloud uri?

Ik kan de iconen van uitgeschakelde apparaten bijna niet lezen, degene die aan staan zijn wel prima te lezen. Ben ik de enige?

Neen, Die lange combi token plaats je in bearer-token in config.js. Als het goed is is deze 144 tekens lang.

Ja, ik zag net dat die 144 lang moet zijn, daar klopt dus iets niet, bij mij is het maar 40 tekens lang :roll_eyes:
Welke tool heb jij gebruikt om je token te sniffen?

[edit]
Wow, raar, ik zie net in de capture van de sniffer die ik had gebruikt onder andere dit staan:
homey_version=1.5.13
Geen idee waarom die nieuwe Homey-app dat zou versturen.
Vandaar dat mijn token ook niet correct is, dat is blijkbaar ook nog gewoon de oude!
[/edit]

Maar wat dus mijn oorsprokelijke vraag was… in de config heb je ook dit staan ‘Put your ip here or athom cloud uri’.
Als je via die athom cloud uri wil werken (als je niet thuis bent bvb) was dat vroeger homey-id.homey.athom.com of zoiets.
Kan dat nu nog gebruikt worden?

Kan je even een screenshot tonen? Hier is het goed leesbaar (Android)

Hier ook geen problemen (iPhone Xr)

Het is leesbaar maar van mij mag het beter.

Je hebt die rare rand rond je lettertype die er denk ik voor zorgt dat het minder leesbaar is.
Kan je je lettertype van je telefoon eens terug naar default zetten? (Ziet er IMHO toch niet uit zo :stuck_out_tongue: )

1 Like