Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Ja daar zat ik ookal een tijdje op te wachten. Zodat ik flows weer kan aanpassen, die het niet meer deden. Maar weet jij of iemand, hoe je een spatie weghaald na een tag. Vroeger kon je die weghalen maar nu in de app niet.

De APK downloaden kan via:

https://apkpure.com/homey-unreleased/app.homey/versions

Update:
Op advies van Athom support de app opnieuw geïnstalleerd. Werk weer perfect! Thnx Athom!

Ik gebruik android maar de enige platte ‘tip’ die ik in de aanbieding heb is deinstalleren en opnieuw installeren. Wel weer in instellingen/privacy de aan af wezigheid weer aanzetten.

@bvdbos Meteen die nieuwe app versie geïnstalleerd. Fijn dat TAGs er nu zijn.
Helaas werken berekening met TAGs (nog) niet goed.
TAG = 3. En dan {{ TAG + 2 }} levert NaN op. Dat levert dan weer problemen op met vergelijkingen als is groter dan 1 en dus loopt de flow niet.

Heb dit reeds bij Athom gerapporteerd.

Wat ook niet werkt is een TAG door de tekst heen slepen, laat staan selecteren of knippen/kopieren.

@maja2020
Met Better Logic kan dat zeker ook. Had dat eerst ook, maar wilde toen meer “basis” Homey doen met {{ TAG + 1 }} berekeningen bijvoorbeeld.
Misschien toch maar weer overstappen op Better Logic…

Het lijkt erop dat v2 steeds meer gaat ondersteunen. Ik zie dat vrijwel alle Apps die ik gebruik ondertussen compatible zijn. Er is voor mij nog 1 horde; de Bluetooth Beacon App werkt nog niet (klik).

Ik heb ergens gelezen (maar waar??) dat BT nog niet is geïmplementeerd. Weet iemand iets over een ETA?

Klopt, moest ik ook doen. En bedankt voor de tip!

2 Likes

Kan ik in versie 2 rc9 een vraag laten stellen? Ik zou als de woning in slaap gaat willen vragen of het afwasmachine bvb moet gestart worden. Vroeger kon je een push bericht als vraag laten versturen maar vind dit niet meer terug

afbeelding
werkt bij mij, en dit ook:
afbeelding

@bvdbos Bedankt ! Ik had over de En… gekeken. Net getest en alles werkt :pray::grin:

1 Like

@Erikje ik heb het vreemde verhaal dat mijn flows uitgevoerd worden door andere flows. Als mijn onkyo reciever uit gaat in de avond, moet alle licht uit gaan, homey zegt weltrusten en de slaapkamer tv aan, maar ik kom nu 2 keer in de avond thuis en dan activeert mijn voordeur sensor deze flow ??? Homey zegt weltrusten en zet de tv aan in de slaapkamer :rofl::rofl::rofl:
Heeft iemand ook ervaring hiermee…

Heb Homey week geleden geüpgrade naar 2.0 en ben best tevreden. Heb alleen de al bekende problemen met BLE maar dat komt vast gauw goed.

Enige waar ik maar tegenaan blijf lopen is dat OpenTherm Gateway blijft aangeven dat de gateway niet bereikbaar is als ik de thermostaat wil toevoegen. Soms lukt het hem toe toevoegen maar daarna blijft hij maar aangeven dat de gateway niet bereikbaar is. De Gateway zelf kan ik gewoon toevoegen en hij ziet ook de beschikbare sensoren (die ik overigens ook niet kan installeren). Heb App al optie geïnstalleerd en alle optie geprobeerd maar geen idee meer. Heeft iemand dezelfde ervaring of een oplossing misschien :slight_smile:

(edit)… als ik de App herstart werkt het overigens voor een korte duur. Hoe lang zal ik ff bijhouden.

Weet iemand of de schakelaars van Xiaomi bijvoorbeeld “wireless switch” weer werken met de nieuwe update “RC9”?

Ik heb een aantal wireless switches (buttons en double switch) gewoon zonder problemen werkend met rc9. Heb trouwens nooit problemen ervaren met de xiaomi Aqara spullen onder 2.0. een veelgemaakte fout is trouwens de flow op basis van “een knop is ingedrukt” te willen starten. Dit moet “een scène is geactiveerd” zijn.

Ik heb er 2 wat niet functioneren.

Beste mijn fibaro Relay switch werkt niet meer iemand hier last van?

Moet je alle Aqara buttons, sensors en switches na een update naar 2.0 weer opnieuw pairen of staat alles gelijk nog steeds goed?

Ik ernaar de afgelopen dagen ook veel problemen, overigens nu werkt alles weer.
Zou ook kunnen dat het aan de Hue app heeft gelegen