Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Hulpflowtje maken. Elke 2 minuten en zon is onder…

Ik krijg bij de nieuwe app geen berichten meer. Wel op mijn iPad. Een herstart van de iPhone heeft nier geholpen. Iemand een idee?

1 Like

Ik heb de laatste tijd ook wat ‘last’ met de KAKU. Ik heb het opgelost door de startkaartjes van de flow achter elkaar te zetten. Dus bijvoorbeeld lamp 1 aan; na 1 sec lamp 2 aan en na 2 sec lamp drie aan. Die drie stappen herhaal ik dan nog een keer tot 5 sec. Beetje omslachtig maar het werkt uiteindelijk wel.

Al een week 2.0 aan het testen en er gloort iets moois aan de horizon, echter op het moment voor mij (en mijn familie onwerkbaar), ik kan uitnodigingen verzenden, maar mijn huisgenoten kunnen niet inloggen helaas, ook werken veel apparaten niet of blijven na enige tijd “hangen”(bijv. mijn 2 zonnepaneel omvormers hebben 1 dag goed gewerkt, en nu niet meer en ook na herinstallatie niet, (let wel: an sich geen probleem het is per slot van rekening nog een beta …) echter nog wel een vraagje, ik kan dus nergens terug vinden hoe ik terug kan naar de oude versie, alleen dat het kan, Homey 2 keer gereset (1x met behoud van oude data, en 1 keer volledig, maar hij blijft op V 2.0 (is ook te verwachten( maar hoe kan ik wel terug ?

Je kan alleen maar terug naar 1.5.x door een volledige reset te doen (dus alles kwijt!) en dan na de WiFi setup de ALT toets in te houden…

3 Likes

Wanneer wordt Geofencing weer geactiveerd ingeschakeld, ik vind het wel weer fijn als wij thuis komen dat de verlichting verwarming en tv zijn ingeschakeld.
Of zijn er andere opties om dit te doen tot nu toe is mij dit niet gelukt.

Verder ben ik zeer positief over de nieuwe app, alles is aanwezig en het maken van flows gaat prima en zeer overzichtelijk, top jullie zijn op de goede weg.

Zijn inderdaad drie puntjes waar ik tegenaanloop momenteel. 1 is inderdaad de geofencing de andere is dat tijd gebaseerde (nieuwe) flows niet starten. Laatste is het niet kunnen sturen van push notifications.

Ziet er mooi uit.
Ik kan op dit moment geen lampen in een groep plaatsen. Geprobeerd via grouped device. Krijg het niet voor elkaar…

Heb je het gemeld bij athom?

Geofencingnis net vrijgegeven image

Dat is top!

Push werkt ook weer

Zijn er nog instellingen voor geofence?

Dmv een flow

Haha. Dat snap ik. In de vorige app kon je het aan of uit zetten en de grote bepalen, dus bv in een straal van 150 meter

Als ik de app afsluit (geofence update) met de backtoets en start hem weer op is ie ineens engelstalig. Wis ik hem bij recente apps en start opnieuw op dan in het nederlands weer terug. Bug?

1 Like

Ik denk bij instellingen en dan privecy thuis/afwezig detectie mobiel aanzetten.

Yep!

Nee. Misschien heeft iemand anders hem wel werkend, dacht ik. Bij het apparaat ’ device groupes’ kan ik tijdens het installatieproces van een groep, de apparaten niet selecteren, die ik in een groep wil hebben. Zelfs bij de eenvoudigste functionaliteit ‘on/off’ , heb ik geen match bij de lampen…

Er is een alpha app beschikbaar en die werkt ook. Komt binnenkort in de store beschikbaar. Voor device groups is dat.

Ok, mooi. Hoe kom ik daar, bij de Alpha ‘users’?