Homewizard rolgordijn

Beste allemaal, ik wil overgaan op Homey pro en heb de homewizard lite.

ik wil eigenlijk overstappen van homewizard lite naar homey pro maar ik heb in huis rolgordijnen van homewizard en de vraag is bijvoorbeeld of homey zo n dingen ook ondersteund want die gordijnen waren best duur en ja een lichtschakelaar kun je makkelijk vervangen die kosten niks?

Kan iemand mij adviseren of dit zin heeft deze overstap?

Vr. Gr. Flint

Hoi Flint, en welkom.

Dit staat in de app store op de HW pagina:
(geen rolgordijnen, kan me ook niet voorstellen dat HW die verkoopt)

After connecting your HomeWizard Base Station, you can add the following devices:

• Thermometers
  • Heatlink (Control heating)
  • Energylink (Power usage, Gas, Solar production & Water usage (via S1/S2), Total usage and production)
  • Windmeter (Direction, Speed, Gusts)
  • Rainmeter
  • Wattcher (the alternative “Energylink” which only tracks usage from the blinking led)
  • Motion sensor
  • Smoke sensor

These products can be connected without the HomeWizard Base Station:

• P1 Meter
  • kWh Meter 1 and 3 phase type (SDM230 and SDM630)
  • Energy Socket
  • Watermeter

Homewizard website:

Sommige zwave varianten gaan voor meer dan €50 over de toonbank. Vind ik heel veel geld :wink:

@flintje De HomeWizard Lite heeft helaas geen API dus kan er weinig mee. De “Lite” is een Smartwares product die HomeWizard vrij kort verkocht heeft. De rolgordijnen zijn volgens mij van 433Mhz protocol dus zou wellicht kunnen kijken/ontdekken of een 443Mhz antenne en iets van Domoticz/Homeassistant je kan helpen met aansturing hiervan.
Zolang HomeWizard/Smartwares de API van de Link, Lite en bijv de oude HomeWizard 868Mhz units gesloten houdt kan er weinig gedaan worden en zit je vast aan de oplossing voor je rolgordijn die je nu hebt.

1 Like

Bedankt voor jullie hulp, het zou jammer zijn omdat je dan 2 systemen moet aanhouden en wie weet hoelang hw lite nog mee zal gaan he.

Grt. Flint

Dit zijn de gegevens erover

Helaas is dat een beetje het probleem van Domotica. Homey doet een goede poging zo veel mogelijk verschillende protocollen en technieken in 1 unit te vangen maar zal niet perfect zijn. Zwave,zigbee,433/868Mhz, wifi, matter, etc. Het blijft toch vaak een combinatie van verschillende eco systemen. Meeste gebruikten rustig nog de Philips Hue hub er naast draaien.

Voor je 433Mhz uitdaging is al een wereld apart. Zoek eens op “ RFXtrx433” en dan zie je dat daarbinnen zoveel verschillende smaakjes 433Mhz protocollen bestaan:

Misschien dat het met de Brel app gaat?

Ik wacht nog even op sugesties en dan moet ik besluiten of ik overga of niet in ieder geval dank voor jullie feedback.

Je begint met een eenvoudige domotica en wilt toch verder maar je wilt hetgeen je hebt opgebouwd niet opgeven , ms zijn er mensen die dezelfde weg hebben bewandeld en kunnen zei zeggen wat hun ervaring was die overgang

Ms is apple home kit beter voor mij ofzo

Want? Je geeft zelf aan dat je ergens in iets geïnvesteerd te hebben en het jammer te vinden om het overboord te gooien (logisch). Maar gooit nu met een kreet Apple Homekit misschien een oplossing is?

Juist nu moet je verdiepen in de materie en een plan maken hoe je het in zijn geheel goed kan krijgen.

Iedereen hier heeft zo zijn valkuilen gehad.

Omdat ik daarmee graties kan proberen of e a werkt. Als ik de homey koop en het werkt niet