Hombli


image

Misschien ben ik niet duidelijk geweest in mijn tekst maar binnen de Tuya app zijn de lampen toe te voegen (zie afbeelding). Ik krijg wel de bulb toegevoegd (zie afbeelding) maar niet de spot, de Tuya cloud app voor Homey ‘ziet’ ze niet! Het feit dat 3 van de 4 devices offline zijn komt omdat ze keihard uit staan (geen stroom).

Ik heb 2 soortgelijke lampen (GU 10) maar van andere leverancier. Die worden herkend als zijnde ‘smart light’ door Tuya. Tevens beschikbaar in Homey. Vermoed dat de Tuya Cloud app in Homey de categorie ‘smart spot’ niet herkend.
Er zijn opties om via ‘raw’ oid (geen ervaring mee) devices aan te maken (kijk hiervoor hier: [App][Pro] Tuya Cloud - #765 by Peter_Kawa). Info in eerder geplaatst forumbericht. Wellicht ook gelezen maar binnenkort zou er een door Athom ondersteunde app voor Tuya moeten komen (deze maand verwacht volgens mij bekende laatste info). Mag hopen dat deze app dan wel bij is met alle mogelijke indelingen.

1 Like

Om precies te zijn, en verwachtingen te temperen: dat was de planning voor alleen de API :wink:
De app zelf zal wel een paar maanden later verwacht kunnen worden, maar no one knows

1 Like

volgens mij was het laatste bericht over status (22 dagen geleden)en dit was na het bericht over API klaar eind mei:

Maar we zullen zien :slight_smile:

Ik probeer de Hombli Smart Socket aan te sluiten. Ik krijg ze wel in de Tuya app: Smart Life" en kan, bij het installeren op de Homey Pro 2023 wel inloggen bij Smart life.
Maar Homey gaat daarna niet verder en blijft hangen op scherm: “log in op je account”
Verder niets dus.
Ik heb wel een verzoek op Github geplaatst voor dit apparaat.
Maar misschien weet iemand hier al meer?

De app herstarten en nog eens proberen.
En of probeer het in de mobiele app en de web app my.homey.app
Probeer de web app in verschillende browsers.

Dankjewel. Ik heb het geprobeerd met de webapp in Chrome en in Firefox. Verder met de Homey app op i-pad en de Homey app op Andriod. Ook een aantal keren herstart.
Op de ipad stopt het proces, na het aanmelden bij Smart Life en “confirm athorization” met: “Log in met je account”.
Bij Firefos, Ipad en Anriod komt er tussendoor de foutmelding “OAuth2 Client already exists”
Op Andriod krijg ik als laatste stap na “confirm authorization” een Homey scherm dat ik kan afsluiten. Dan kom ik terug op de confirmation pagina en die stopt niet meer: 10 minuten laten draaien zonder resultaat.
In Firefox gaat het precies hetzelfde als op de ipad.
In Chrome stopt het al bij de eerste stap met rood schermpje “Missing Scopes”
Na het deleten van de Tuya app op Homey en herinstallatie ervan kwam het een stapje verder, maar stopte met foutmelding “permission deny (code 1106)”.
Helaas, weer niet gelukt.
EDIT:
Daarna nog een nieuw account gemaakt voor de Smart Life app en Tuya app op Homey nog een keer opnieuw geĂŻnstalleerd en de Homey opnieuw opgestart. Helaas geen verschil. alles eindigt nu met "permission deny (code 1106).
Toch maar wachten op echte ondersteuning voor Hombli, denk ik dan. Helaas heb ik 6 van die sockets die niet te gebruiken zijn. Toch jammer.

@Willem59

Een oplossing zou zijn, om op dat moment de app te herstarten en nogmaals proberen aan te melden.

.

Dat is meestal tĂłch een gebruikersnaam / wachtwoord fout.
Zorg dat de auto-hoofdletter functie de boel niet verkl%£t, en check op spaties vóór of achter de gebruikersnaam en het wachtwoord. Dit kun je ontdekken door te dubbelklikken op naam of wachtwoord.
Probeer ook zéker eens de QR code login:
Als je in de web app de QR in beeld hebt, kun je met de mobiele Tuya / Smartlife app de QR scannen.

Ook kan de landcode fout zijn. Staat deze op +31 (voor NL) bij jou?

.
@Doekse Heeft Athom al een idee waarom het zo lastig, zo niet onmogelijk, is, om in te loggen?
Ik heb het zelf ook gezien, en meegemaakt.

Bij mij was de web app via Firefox in privé mode gebruiken de oplossing, maar dit lijkt geen algemene oplossing.

1 Like

Helaas hebben we zelf ook nog geen exacte verklaring waarom dit soms niet goed werkt; het lijkt simpelweg een probleem met Tuya te zijn. Het is bovendien moeilijk te reproduceren. Wat doorgaans wel werkt, is inloggen via de QR-code in de mobiele app.

1 Like

Heb ik wel een aantal keren gedaan, maar niet bij iedere poging.

Ik heb er wel heel erg precies op gelet en ik kopieer het ww vaak uit de ww-kluis. Maar die dubbelklikmethode kende ik niet. Ga ik nog proberen.

Heb ik helemaal niet gezien, tijdens het installeren, maar misschien iets te snel voorbij geflitst? Ik ga nog een keer kijken.

Ja, heb ik zowel in de Smart App als bij de inlogpogingen in Homey op gelet.

Tja, als het zo lastig is om in te loggen, ga ik Tuya spullen wel mijden. Dat je er een cloud-verbinding voor nodig hebt vind ook al best een nadeel.

EDIT:
Inloggen met scan leverde opnieuw "OAuth2 Client already exists” op
Na opnieuw starten van de Tuya app in Homey kreeg ik “permission deny (code 1106)” weer.

@doekse Hopelijk vinden jullie de oplossing nog. Ik moet er weer mee stoppen maar ik ga dit draadje volgen


1 Like

Veel wifi “spul” heeft (helaas) internet nodig om te functioneren.
Ik ben ooit begonnen met “een tas vol” LSC(tuya) spul uit de aanbieding :rofl::crazy_face: en kwam ook pas later achter de nadelen van Tuya wifi.

Bij wifi apparaten van Shelly bijvoorbeeld is internet/cloud geheel optioneel.

Kijk ook eens naar zigbee apparatuur van Ikea of Lidl. Zelfde prijsklasse.
Zigbee communiceert rechtstreeks met Homey en staat los van je netwerk.

Ja, ik let er doorgaans wel op dat ik geen internet nodig heb. Meeste spul hier is van Fibaro, INNR en nog een paar. Maar ja: deze 6 Hombli sockets waren kado van de energieleverancier, en het is toch ook weer jammer om ze niet te gebruiken. Ik stop ze voorlopig in een lade en probeer het over een tijdje maar weer :thinking: Nog dank voor het meedenken.

1 Like