Hoe maak je een flow die iets uitvoerd alleen als je thuis bent?

Hallo Allemaal,

Ik heb laatst mijn normale deurbel slim gemaakt volgens deze beschrijving Maak je deurbel slim | We ❤️ smart! | We ❤️ Smart! | ROBBshop en dat werkt super. Wat ik nu nog zou willen realiseren is dat je een melding krijg op je telefoon en alleen als je thuis bent. We zijn met meerdere personen in huis dus hoe kan ik dat het slimste realiseren?

Je kan in de EN kolom van je flow, deze aanwezigheidskaart toevoegen. Als er niemand thuis is word de flow uitgevoerd, is er niemand meer thuis dan word de flow tegen gehouden. Wel is het dan belangrijk dat je de geofencing goed werkend heb op homey

Dank je voor je reactie. Het moet juist andersom zijn alleen als er iemand thuis is. En dan zou het mooiste zijn dat ook diegene die dan thuis is alleen een bericht ontvangt :grinning:

Dan moet je de kaart ook gewoon omdraaien, dat is geen probleem.

Ja die snap ik maar wat ik probeer te bereiken is dat je alleen een melding krijgt als je thuis bent.

ik wil dus graag een flow maken dat bijvoorbeld

Persoon A en D zijn thuis
Persoon B en C afwezig

Persoon A en D ontvangen een melding de rest niet.

Als er niemand thuis is dan ontvang niemand een melding

De vraag is hoe krijg ik dat voor elkaar. Zal wel iets met variabelen zijn? Maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen. :woozy_face:

Volgens mij kan dat niet met Homey. Ik heb zoiets ook wel eens geprobeerd maar je kunt push notificaties niet sturen in combinatie met wie ergens is.
Of wellicht met een hele ingewikkelde constructie lukt het… maar ik heb het opgegeven.

Misschien denk ik heel simpel maar dan maak je toch voor iedere persoon/huisgenoot een flow aan met in de EN tab “een specifieke gebruiker is thuis” (wel maar 1 gebruiker per flow selecteren)

Als persoon A en B thuis zijn krijgen die dan beide een melding en de rest niet.

Werkt bij mij thuis prima.

Voor 1 bel en 2 mensen is dat nog wel te doen inderdaad. Maar hier in huis zijn wel meer meldingen, en dan ben je dus wel even bezig :frowning:

Klinkt als een goed start :slight_smile: heb je een voorbeeld want ik begrijp nog niet goed wat je bedoeld en een plaatje zegt me vaak meer :wink:

Ik heb, om te testen, nu 2 separate flows gemaakt.

Maar in dit geval moet ik dat voor elke gebruiker doen. Dat moet toch slimmer kunnen?

Waarom? Denk niet dat het slimmer/simpeler kan, maak je toch 4 flows voor 4 personen.

Zodat ik gelijk kan leren hoe en wat je allemaal met variabelen kan doen. En de aanwezigheid optie wil ik ook gaan toepassen op o.a. de verwarming (Plugwise Adam HA)