Hoe gebruik jij de Magister app?

1 Like

v3 zal binnenkort in de appstore worden vrijgegeven.

LET OP: JE MOET HANDMATIG DE APP VERWIJDEREN EN OPNIEUW INSTALLEREN zodat hij goed werkt. Leerlingen worden in de v3 app als device toegevoegd. Je zult je flows opnieuw moeten inrichten.

Sorry voor de migratie perikelen, maar het voordeel is dat v3 veel stabieler is dan v2. Ook heeft v3 meer functionaliteit.

Laat me svp weten wat je van de nieuwe versie vindt :grinning:

Gaat dit niet een beetje ver?? ik heb zelf geen kinderen maar vind zo’n app echt te ver gaan. Mogen kinderen tegenwoordig geen vrijheid en verantwoordelijkheid en privacy meer hebben?

Ha Ruud,

Leuke discussie. Laat maar losbranden op dit forum!

Ik zal beginen😉

Mijn kids zijn juist heel blij met de Homey app. Het helpt ze met hun planning, en me name dat ze langer kunnen blijven liggen als het eerste uur uitvalt.:sunglasses: Ik heb het opnoemen van de cijfers aan hun eigen nfc schoolkluis-tag gekoppeld, dus de cijfers worden alleen opgenoemd als ze dat zelf activeren. Verder pushed de Homey Magister app een nieuw cijfer naar hun mobiel. Dat is iets wat de Magister app zelf niet kan. En ze kunnen snel aan Homey vragen of ze nog een toets hebben morgen. Kortom: het geeft juist heel veel autonomie en mogelijkheid om verantwoordelijkheid te nemen.

Maar het staat je natuurlijk vrij om de app niet te installeren🤔 Hoe dat de privacy van je kinderen helpt weet ik niet, want als ouder heb je sowieso via de Magister app al toegang tot alle gegevens waar mijn Homey Magister app ook toegang tot heeft.

En aan de andere Homey Magister gebruikers: wat vinden jullie van de stelling/vraag van Ruud?

Vertrouwen is goed, controle is beter :wink:

Mooie app zeg en idd handig voor de kinderen
het doorgeven van rooster wijzigingen.

1 Like

Magister gebruikten wij bij de eerste zoon op de middelbare school best veel. Te veel… Na een paar jaar heb ik in ieder geval het gebruik drastisch verminderd. Als hij over resultaten wilde praten, mocht hij er zelf over beginnen. Rust in de hut :slight_smile:

Nu de andere zoon aan de middelbare school gaat beginnen, ga ik gelijk wat terughoudend zijn. Homey gebruik in dan wel om uitval van uren te melden en ik gebruik dan ook de push notificatie mogelijkheid.

Kortom: op gepaste afstand volgen van zoons prestatie en bescheiden mee bemoeien.

Dochter lief heeft vandaag haar eerste dag
maar ga me inhouden hoor, en ook niet de
halve dag op de apple friends app kijken :slight_smile:

Kijk alleen het melden van uitgevallen uren dat kan nog wel, kan nog wel handig zijn ook. De cijfers kunnen zien en wanneer ze spijbelen moet je echt niet willen. de druk voor kinderen op school is al hoog, ze moeten minimaal al een 6 halen wat voor sommigen al een hele opgaven is. vervolgens komt het kind thuis en dan zit er een boze pa of ma op hun te wachten want die heeft al gezien dat zoon of dochter een slecht cijfer heeft gehaald. dus kind krijgt nog meer druk en op een gegeven moment trekken ze het niet meer en worden ze depressief. de cijfers liegen er niet om. waarom zou je je kind zo controleren. laat ze zelf maar opbiechten dat ze gespijbeld hebben of een slecht cijfer hebben gehaald. als het slecht gaat op school dan hoor je het wel op een ouderavond en dan kun je het er meteen over hebben met je kind en de school dus snap niet echt waarom je je kind zo erg moet controleren en in de gaten moet houden, heb een beetje vertrouwen in je kind.

Begrijp me niet verkeerd Ruud maar als je zelf geen kinderen hebt heb je ook deze app niet nodig. Wat maakt jouw het nou uit wie deze app gebruikt en waarvoor ze het gebruiken? Het ene kind verdient wat meer “aandacht” als het andere kind. Het zijn de wijze ouders die hier zelf mee om moeten kunnen gaan. En geloof me nou: ze denken allemaal dat ze het goed doen!
Even voor de duidelijkheid: ik gebruik zelf de app niet.

Zelf vond ik het bijzonder dat tijdens de voorlichtings bijeenkomst bij mijn zoons nieuwe school er werd geadviseerd om ‘passief’ te zijn met de magister informatie.

verwisselen van lessen lijkt me idd handig
schijnbaar is het de bedoeling dat je online
op het rooster kijkt of er veranderingen zijn
best een gedoe !

nieuwe versie is onderweg met een paar bugfixes (met name als je meerdere kinderen hebt met een magister account). Veel plezier en wijsheid gewenst :wink:

Waar het mij om gaat is dat kinderen te veel druk opgelegd word met dit soort apps. ik heb zelf kort geleden mee gemaakt wat werk druk met je kan doen. ik kreeg zelf een depressie en het einde van mijn leven was dicht bij. als ik vervolgens hoor dat jongeren steeds vaker aan depressies lijden en de cijfers van zelfdoding onder jongeren hoger worden door de werk druk op school en de sociale druk door sociale media dan maak ik mij daar wel zorgen om. In mijn ogen helpen dit soort apps daar aan mee. zo als ik al eerder zij is het doorgeven dat er les uren zijn uitgevallen niet erg en misschien wel handig. Dat de ouders de cijfers al kunnen zien voordat het kind ze zelf heeft kunnen zien en heeft kunnen vertellen dat de cijfers niet zo goed zijn vind ik een slechte zaak.

Hallo Ruud,

Vervelend om te lezen dat je een depressie hebt gehad. Ik ben het met je eens dat te veel (sociale) druk geen positieve invloed heeft op kinderen. Door informatisering wordt echter de hele wereld overstelpt met informatie waar je vroeger veel moeilijker toegang toe had. Wen er maar aan, want dat gaat zeker niet minder worden. Mensen (inclusief ouders) moeten leren hoe met die overvloed van informatie om te gaan. Ik gebruik de app wijs, en dat komt mijn kinderen juist ten goede. Hun leven wordt er makkelijker door. Ik hoop dat andere ouders de app ook gebruiken op een manier die de druk op kinderen juist verlaagt.

1 Like

Leuk artikel in het AD over het gebruik van Magister door ouders! Lees vooral door tot het einde van het artikel :wink:

https://www.ad.nl/binnenland/app-om-je-kroost-op-de-voet-te-volgen-magister-is-watching-you~a3ad31de/

Na anderhalve week op het voortgezet kan ik idd ook
beamen dat het een lastig verhaal is.

Je wilt helpen maar niet te veel, en zeker niet te weinig…

Ik ben het eens met het “in het midden zitten”.
Echter is elk kind anders.
Het moet ook zelfstandig leren worden en dat wordt het, in mijn optiek, niet als er door de ouders/begeleiders ingegrepen wordt voordat het fout gaat.
Je moet af en toe over de grens gaan om de grens te kennen, tenslotte.

@Gruijter Ik heb een flow gemaakt waarbij ik een pushbericht krijg bij lesuitval maar die krijg ik meerdere malen per dag, ligt dat aan de app of is dat iets aan de kant van Magister?

Voor de cijfers heb ik trouwens geen enkele keer meer gehad dat alle cijfers weer opnieuw werden gepusht.

Ik moet het algoritme voor lesuitval nog verder optimaliseren, dus het kan kloppen dat je het 1x per uur opnieuw krijgt nu.

Fijn om te horen dat de cijfers nu goed gaan!

De meerdere meldingen per dag (binnen de flow roosterwijziging vandaag) heb ik zelf opgelost door de flow ná de melding uit te schakelen en deze na een X aantal minuten (720 in mijn flow) weer in te schakelen.