Het grote Homey 2.0.0 stable discussie topic [NL]

Niet in de flow editor iig.

Vreemd, ik wel. Maar weer niet in de flow editor.

En weer niet in de flow editor nee.

Wellicht handiger om de titel van de topic aan te passen van " stable" naar beta

  • Locatie bepaling werkt niet meer na update ,daarvoor perfect (bekend probleem bij support)
  • Ikea app loopt meerdere keer per dag vast (bekend probleem in zigbee protocol volgens support)
  • Candy app werkt niet meer vanwege aanpassingen.

Ik ben van een volwassen stabiele versie naar een brakke beta versie gegaan. Reactie van support is ook zeer teleurstellend

1 Like

Alles gevonden en ja werkt goed ik ben zeer tevreden.

1 Like

Same here, Many issues. Hopefully fixed with the upcoming update.

Experience with support; so far, so good

How is 2.0.5 working?
Seems to be more stable overhere.

Ik trek mijn woorden terug dat ik zeer tevreden ben over V2 van homey, ik heb de homey voor huis automatisering en dat is voor 85% verlichting de rest is aansturing van rolluik, ventilator, bel, alarm sirene enz.
Dus als de lampen niet meer goed aan te sturen zijn in homey V2 dan zou ik graag terug willen naar v1.5.13 waar het wel nog goed werkte. nee ik ben nu toch echt wel zeer teleurgesteld in homey V2.
Zie ook mijn topic over de Transition time Philips heu lampen werkt niet meer.

1 Like

Updated yet? To V2.0.5?

Dus iemand maakt een app voor Homey, na een update van Homey werkt die app van iemand anders niet lekker meer en dan ben je teleurgesteld in Homey V2?
Rare manier van denken! Maar je bent gelukkig niet de enige die er zo over denkt. Zijn er een hoop die Homey overal de schuld van geven ondanks wie zn schuld het is.

1 Like

Ik verwacht gewoon bij een update dat wat werkt ook nog op die manier werkt en niet dat 85% wat je er mee bediend het niet meer normal doet, dat is mijn probleem voor de rest is homey zeer goed, maar dit vind ik echt heel jammer.

Mijn Homey werkt perfect ondanks er nog wel eens kleine probleempjes zijn en die zijn er om opgelost te worden. Wat ik vaak zie en beluister dat er vaak heel veel mensen zijn die overal commentaar op hebben als het niet werkt en wat ik uit mijn ervaring weet dat men vaak zelf niet weet hoe de vork in de steel zit. Ik begrijp dat deze forum ook is om alle ongenoegen te uiten maar kijk eerst naar jezelf en dan pas naar een ander. Sorry moest ik toch even kwijt.

3 Likes

Ik ben zeer tevreden over homey en ik heb geen problemen met mijn 140+ flows, waar ik wel een probleem mee heb is dat iets al voor 1,5 jaar goed werkt en door een upodat van homey naar V2.x het niet meer werk moet ik dan dit mij zelf gaan zoeken dat ik de flow’s verkeerd bouwik heb nog 2 gongs van klikaanklikuit ja dus met V2 is het bereik nog maar net 3 meter dus deze heb ik ook verwijderd en voor de kerst verlichting gebruik ik 6 plugs dus hiet moet ik ook wat anders voor zoeken of door een update voor kerst is het opgelost.

Dus dit wil ik dus even kwijt.

Nee, @Rocodamelshekima, dat is geen rare manier van denken.
De apps worden goedgekeurd door Athom. De apps werken. Dus de apps zijn goed i.c.m. de huidige Homey versie.
Athom doet een update en apps werken niet meer. Natuurlijk is dat een probleem van Athom en volstrekt logische manier van denken. Overigens had en heb ik dit probleem ook. Toevallig weet ik dat de app in kwestie ook van Athom is.
Overigens, hoe weet jij waar het probleem ligt…app of homey update? Dat weet je als gebruiker niet. Wat je wel weet is dat alles werkte en na een update van homey niet meer. Dus het probleem is de update en niet de app wat de gebruiker betreft.

Deels heb je een punt. Maar de ruime tijdspanne waarin V2 is aangekondigd en de tijd die er aan is besteed had ook gebruikt kunnen worden om de bestaande apps klaar te stomen én uitgebreid te testen voor de uitrol van V2. Zeker die waarvan duidelijk was dat die door veel gebruikers werd gebruikt.

Of die apps door Athom zijn gemaakt of niet maakt imo niet uit. Athom maakt gebruik van de apps om omzet te genereren, het is nl een wezenlijk onderdeel van het verkoop praatje. Het was dus best wel van belang om AL die apps klaar te hebben voor 2.0. Dus om dan als iets achteraf niet blijkt te werken de schuld puur bij ontwikkelaar van de app te leggen is wel erg kort door de bocht én lullig.
Zeker als je de API en documentatie niet tijdig beschikbaar hebt gesteld aan al diegenen die (in hun eigen tijd en onbetaald) revenue voor je genereren.

Zonder al die apps had Athom niet kunnen schermen met “support voor meer dan 50.000 devices”.

Dus nee, het is inderdaad niet puur de schuld van de Homey of Athom, maar zij hebben wél het grootste financiële belang bij een stabiel apparaat inclusief de te installeren apps. Ook in het geval dat de app niet door Athom zelf is ontwikkeld.

1 Like

Homey 2.1.0-rc-2 is in the house:

https://firmware.athom.com/

@Peter_de_Vos Sublime! Simplified adding / deleting z-wave device? Wondering about that. Majority of devices i have are wallplugs z-wave so hopefully it is indeed an improvement, however the current way was working fine for me.

My other issues have been solved. Everything is stable again. Possible fix for issue:

  • According to leaddeveloper of homey it was possible due to some flows or apps, so i have deleted some apps (i think it was Smart Presence which was causing the issues)
  • Other what might be of help here was updating to v2.0.5
1 Like

I’ll wait with the update till i get home. Just in case of the red ring :wink:

Nog steeds een $%# ervaring met deze versie en/of de support

  • Lampen doen het niet meer
  • Locatiebepaling werkt niet meer
  • Sonos werkt niet meer
  • Candy werkt niet meer

welke lampen heb je?

Heb je je telefon welk de rechten gegeven om aan de app de locatie door te geven? Staat het in de app aan?

Dat was bekend toch?

Niet dus!!! Iedereen blijft maar roepen het staat toch hier?? (de community)

Maar het is NIET gecommuniceerd daar waar je het naar alle redelijkheid had mogen verwachten. In de Apple app store is mij een update aangeboden zonder enige vorm van toelichting (die staat er trouwens nog steeds niet). Als daar had gestaan:, let op, deze update kan gevolgen hebben voor bepaalde functionaliteit" dan had ik wellicht verder gekeken.

Ik snap dat er veel " fans" zijn die al jaren betrokken zijn bij Homey, maar Homey pretendeer een volwassen product te zijn en dan communiceer je via de kanalen waar je je producten/software aanbied. Een community waar moderators loslopen die topics op slot gooien omdat het ze niet bevalt wat ze daar lezen is geen medium om te communiceren voor een volwassen product.

1 Like

Dit gaat je ook niet verder helpen zo lijkt mij.