Heos 3 koppelen

Hallo mede lotgenoten.
Ik heb een Homey Pro early een Denon AVR receiver en een heos 3 luidspreker.
Ik heb iets vreemds mijn Heos 3 luidspreker was eerst verbonden met Homey opeens werkte hij niet meer.
Dus verwijdert en proberen opnieuw te installeren en dit wil dus niet hij wordt niet gevonden.
Wie weet raad.
Alvast bedankt.

Ik heb precies hetzelfde probleem, is gekomen na de meest recente update van de Homey Pro. Oplossing weet ik ook niet. Maar je bent niet de enige met het probleem. HEOS speaker verwijderd en daarna krijg je hem niet meer toegevoegd.

Hier hetzelfde probleem!
Heb een tijdelijke workaround door speakers te koppelen met home assistent, dat werkt namelijk nog wel…

.Dank u wel heren ik heb maar voor de gemakelijkste oplossing gekozen.
Een sonos one lullig om te zeggen aar dat werkt wel.

De reden dat de HEOS 3 (en alle HEOS speakers daarentegen) niet meer werken, is omdat Denon hun “manufacturer” naam hebben veranderd van 'Denon' naar 'HEOS' intern na hun laatste grote update, hier houd de app nog geen rekening mee.
De AVR’s hebben hier geen last van aangezien die nog steeds “manufacturer” op 'Denon' hebben staan.
Als Athom deze kleine wijziging door voert in hun app, werkt het weer naar behoren.

Dus als je het nog niet had gedaan, zeker naar Athom toe stappen zodat het hoger op de prioriteit lijst komt.

Hier hetzelfde. Heb een melding gedaan bij Athom.

Fix komt er snel :tm: aan, inclusief meerdere upgrades.

1 Like

Dat zou mooi zijn!

Lijkt er op dat er een test versie beschikbaar is gekomen die wel weer werkt. <:o)

Ook veel handige functies erbij zoals het aanpassen van de inputs en het afspelen van favoriete speellijsten.

Yay, ik zat al elke dag te refreshen om te kijken of/wanneer ze de app goed keurde.

Groepeer functie(s) komt er ook nog (een keer) aan, maar daar op het moment geen tijd meer voor.

Hier werkt het ook niet meer naar behoren, er wordt slechts 1 speaker gevonden, overigens wel met een nieuw speaker icoon van de home 150. Er is dus duidelijk een update doorgevoerd met zelfs nieuwe mogelijkheden, helaas vind hij dus maar 1 speaker terwijl ik er toch echt twee in de HEOS app zie. Wellicht een foutje in de Discovery query?

Zijn je 2 home 150 speakers een stereo paar?

Er is zeker geen fout in de zoek query, alle heos speakers (niet alleen van denon) gebruiken dezelfde query.

Hoi,

Nee, geen stereo paar. Gewoon 2 keer een Denon 150 gemonteerd in een andere ruimte en beide gewoon zichtbaar in de Heos app. Overigens hebben de speakers altijd prima gewerkt met Homey echter na de laatste update vindt hij speaker 2 niet meer.

G,

Als je een nieuwe speaker toevoegd vind hij hem dan wel?

Ik heb beide speakers ge-update en toen werkte ze wel. Helaas zijn ze sinds een paar dagen nu beide niet meer vindbaar.

Ze gaven allebei een rood waarschuwingsteken en toen heb ik ze geprobeerd te verwijderen om vervolgens opnieuw te koppelen. Geen van beide wordt nu meer gevonden. Ik kan de speakers alleen resetten, niet opnieuw opstarten (de stekker eruit heb ik ook al geprobeerd). Een harde reset is wel weer veel van het goede want ze werken prima binnen het HEOS ecosysteem.

In het algemeen kunnen we wel stellen dat dit soort problemen zich rondom het product Homey wel vaker voordoen. Ik voel me af en toe net een applicatiebeheerder in mijn eigen “home automation” netwerk die te vaak bezig is om de boel weer helemaal aan de praat te krijgen. Natuurlijk is het in de basis een meer dan geweldig product maar stabiel “Nee” dat kan ik helaas niet zeggen. Vooral apps die via API’s zijn geïntegreerd zijn ver van dat doel verwijderd. Ik ga niet opgeven maar dit mag echt we een tandje beter worden. Wellicht gaat de standaardisering naar Matter hier iets in betekenen. Voorlopig kan ik zeggen dat Z-wave producten de best werkende zijn. Ik heb een aantal dimmers van Fibaro en die hebben nog nooit dienst geweigerd.