Denon - Heos ''apparaat niet beschikbaar''

Oplossing gezocht…

Ik heb problemen met de app van Denon Heos. Ik heb recent de app weer geïnstalleerd omdat ik met de vorige versie het zelfde probleem had en toen de app heb verwijderd. Ook met de meest recente versie (v1.2.1) worden mijn speakers niet (goed gevonden.

Wat is het probleem:
Bij het installeren van de app vindt hij maar 2 a 3 speakers van de 5. Het verwijderen van de app, opnieuw opstarten homey en weer installeren van de app zorgt er voor dat ik dan ineens weer de onvindbare speakers zie en de eerder gevonden speakers kwijt ben. Als ik dan de 3 zichtbare speakers installeer werkt het perfect. Echter, na een onbekende tijd (meestal 1 a 2 dagen) zijn de apparaten ineens onvindbaar en geeft de app aan: “Apparaat niet beschikbaar, searching for device on network”.

Ik heb van alles geprobeerd, maar niks werkt om ze langdurig goed werkend te houden. Wat heb ik gedaan:

  • oude app verwijderd en nieuwe geinstalleerd
  • homey up-to-date 3.2.0 (sinds 12 dec. 2019, daarvoor de vorige recente versie)
  • homey opnieuw opgestart
  • heos speakers (draadloos) een statisch IP adres gegeven
  • heos speakers (draadloos) automatisch IP adres toewijzen
  • heos speaker bekabeld aangesloten met een vast IP
  • heos speaker bekabeld aangesloten met een autom. IP toewijzing
  • apparaten verwijderd en opnieuw aangesloten
  • wifi kanaal (2.4 ghz) handmatig toegewezen
  • aangesloten op een andere router.
  • de speakers heel lief aangesproken of ze ajb mee willen werken

Helaas hebben al deze stappen niet geholpen.

Hoi Bob,

Ik heb ook een HEOS system een bar een sub en 2 keer een 3 system, bij mij maakt de bar een eigen netwerk aan van 5 ghz voor de andere speakers.

In het verleden werden al mijn speakers gevonden maar omdat ik het niet zo vond werken zoals ik dat wilde de HEOS app weer verwijderd.

Ik zal de app weer instaleren en kijken wat er bij mij gebeurd, ik hou je op de hoogte van mijn bevindingen.

Hier hetzelfde probleem. Altijd een rood uitroep teken bij de speakers. App lijkt gewoon nog niet goed te werken.

Bedankt! Ik ben benieuwd! :smiley:

Vandaag weer een poging gewaagd, dit omdat de apparaten vanochtend weer een rode uitroepteken hadden.

12:09u: app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 3 apparaten werden gevonden, 2 niet.


12:15u: app verwijderd, homey opnieuw geinstalleerd. alle app. werden gevonden. Alle apparaten kon ik bedienen met de aanwezige functies.

14:50u: alle apparaten hebben weer een rode uitroepteken.

Bij mij vind hij ze allemaal alleen de bar is bedienbaar de andere rood uitroepteken, ik denk weet het niet zeker die andere zitten in het 5 ghz network van de bar dus de homey vind ze niet, dus ik denk alleen de bar instaleren omdat de bar het signaal naar de andere speakers doorgeeft.

Mijn instalatie is dus een 5.1 instalatie de bas als bas en de 2 heos 3 als achter speaker, ik zal dit ook eens proberen of dan alles normal werkt als ik alleen de bar toevoeg aan homey.

Dit lijkt me ook logisch de bar bestuurd de rest van de speakers ik heb nog een enkele heos 1 voor buiten zal die eens aanzetten die zal hij dan ook toevoegen zonder een rood uittoepteken deze word niet aangestuurd door de bar.

Net getest de losse heos 1 deze word toegevoegd en werkt, dus losse speakers werken en de speakers die hun signaal via 5 GHz krijgen dus niet

Fred, bedankt voor het testen!!

Wil/kan je voor mij nog een testje doen of hij na het herstarten van homey, en over een paar dagen het nog steeds doet?
Bij mij doet hij het namelijk ook eventjes, maar na enkele uren of dagen is hij de connectie kwijt.

Zet je de speakers in slaapstand dan stopt de internet verbinding dus ook de verbinding met homey, altijd standby laten staan.

Ik heb de app al weer verwijderd ik zal hem er weer opzetten en kijken of de heos in leven blijft

@Bob_Oosterhof
Hier hetzelfde probleem, het blijft een k.t app met te weinig functies en geen stabiliteit.
Ik heb hier athom meerdere malen over bericht en vragen gesteld maar het blijft problematisch.

Helaas!

App gisteravond weer geïnstalleerd en heos toegevoegd aan homey, alles werkt en nu dus maar afwachten.

Ik wil de zelfde functies als de sonos app daar heb je wat aan.

Even de spanning van de heos af de de homey is hem kwijt, dus rood uitroep teken en moet he hem weer opnieuw toevoegen voor de rest blijft hij werken

Fred! Super bedankt voor het testen. :slight_smile: :slight_smile:
Ik ga er een melding van maken… (en inderdaad ook gelijk een verzoekje om de functies uit te breiden zoals Sonos).

‘+’ 1!

Ha Fred,

De speakers gaan automatisch in slaapstand toch?
Wanneer er x minuten geen muziek is gaan ze bij mij in slaapstand. Of kun je dit disablen?

Als ze maar niet in diepe slaapstand gaan, HEOS gebruikt nog 6 watt in slaapstand, wifi is nog actief en daar gaat het om.

De HEOS blijft inderdaad, voor zover ik heb gelezen, gewoon vindbaar in het netwerk. De speaker is alleen inactief maar blijft ‘online’ om te kunnen ontwaken als je hem oproept.

Ondertussen een terugkoppeling van Atom. Zij geven aan dat het mogelijk komt door een overbelasting van de Homey. Dit kan bijv. door o.a. te veel geïnstalleerde apps op het apparaat. Mijns inziens is het geen overbelasting, maar een fout in de verbinding. Ik heb ook (tijdelijk) op aanraden van Atom het aantal apps teruggebracht. Helaas zonder resultaat.

Wordt vervolgd.

Zijn jullie Heos apparaten V1 of V2?
Voor de V1 (die ik helaas heb) schijnt het allemaal een stukje moeilijker te zijn.

Bij mij is alles V2/HS2!

Ik heb ook alles V2 en HS2