Heeft iemand ervaring met Bliss rolgordijn motoren

Hoi,
heeft iemand ervaring met de Bliss rolgordijnmotoren en welke app wordt hiervoor gebruikt heb zelf al gedacht om een app te maken echter geen flauw idee hoe je een app kunt maken zat wel te denken in de richting van de Ikea Tradfry of de Motionblinds app/ bediening als er iemand is die me daar in zou willen assisteren hoor ik het graag.

Groet Erwin

Bliss kende ik niet, maar zo te zien is het wel duurder dan Motion, waar ik de Homey app voor geschreven heb. Ik zie nergens een API voor het ontwikkelen van een app, en waar ik van schrik is een melding voor maximaal 5 jalouzieen bedienen met de app? Waar komt dat vandaan? Ik heb 11 verschillende gordijnen hangen.

Mij bevalt Motion erg goed. Een Nederlands bedrijf dat internationaal opereert en eigen innovatie doet. Ik heb ook goed contact met de makers en leveranciers zoals Robbshop.

Wat ik fijn vind is dat je zowel kunt kiezen voor zelf je eigen rolgordijnen en duo gordijnen ombouwen met sets van b.v. Robbshop (die ook goede support levert), als kunt kiezen voor doe-het-zelf combinaties van b.v. de Hornbach die aangeeft welke van hun rolgordijnen het makkelijkst met hun motor geautomatiseerd kunnen worden, als voor betaalbaar maatwerk van b.v. Kwantum, webwinkels als smartblinds.nl of het luxere maatwerk van bijvoorbeeld Zonnelux of BSL raambekleding. Allemaal gebruiken ze Motion, dus keuze genoeg in prijs/kwaliteitverhoudingen.

Op een andere pagina heb ik al aangegeven wat ik de nadelen vind van Tradfri: Lelijke (onnodige)bak boven de gordijnen, niet inkortbaar volgens Ikea en maar heel weinig keuze in stofsoorten en kleuren. De prijs is ook niet beter dan Motion. En Motion biedt veel meer soorten raambekleding.