GU10 spots Lidl

Okee, nu wel een vraag wat vaker voorkomt.
Ik heb net GU10 spots van Smart Home geplaatst en ze worden allemaal herkent. Ik heb ze in een groep gezet als Flow. De ene keer doen ze het wel allemaal en de andere keer geeft de app “Apparaat niet te bereiken” en dat is telkens een andere lamp, bij of aan of uit. Ik heb volledig bereik hier op zolder. Ik heb dit vaker met lampen van Smart Home. De ene keer geen bereik, dan 1 seconde later weer wel. Erg onlogisch.

Is dat een bekend iets en is er een oplossing?

Smart Home bestaat niet als app :kissing_heart:

Maar dat maakt in dit geval niet zoveel uit.

Dit probleem wordt idd vaker aangekaart;
Homey kan namelijk niet meer dan 2 à 3 apparaten tegelijk aansturen (kwestie van even uittesten hoeveel je er kunt aansturen in jou setup. Het aantal wat je nu tegelijk aanstuurt is dus teveel).
Probleem is iets met signalen die elkaar in de weg gaan zitten en dan wel / niet meer aankomen bij de lamp.

Workaround:

  • Middels de < group > app die lampen in een groep zetten, en vervolgens de groep als 1 aansturen. De groep app zorgt er zelf voor dat de lampen in de groep niet tegelijk, maar vlak na elkaar worden aangestuurd.

  • In Advanced flows: zet ze in serie (daisy chaining). Zo worden ze niet tegelijk, maar vlak na elkaar aangestuurd. Verbind ook de ‘error’ nipple met de volgende kaart, zodat de flow altijd doorloopt.

  • In standaard flows: schakel er niet meer dan 2 of drie tegelijk in, de volgende 2 of 3 geef je 1s vertraging, de daaropvolgende 2 of 3 geef je 2s vertraging etc. etc.

Bedankt voor je antwoord.

Ik zeg nergens dat Smart Home een app heeft of is. De lampen zijn van Smart Home. Maar het systeem dat ze gebruiken is Zigbee.

Maar zelfs als ik één lamp aan of uit probeer te zetten gebeurt dit. Dus geen groep lampen. En overal heb ik vol bereik van alles.

Ik ga jouw voorstel proberen vanmiddag. Want het is nogal irritant als er lampen blijven branden na een flow om ze uit te zetten.

Oeps, ik bedoel Livarno Smart Home. :joy:

Bij mij hetzelfde probleem met deze spots. Het zijn er maar 2 die aangestuurd worden. Maar het is af en toe net een tombola. De ene keer alleen spot 1 of spot 2 aan en soms beide.

Haha, meestal heet de app ongeveer hetzelfde als het merk.
En ik zei dit er ook achteraan toch

:kissing_heart:
.

Ik vond “Smart Home” al zo’n vage naam voor een merk lamp :joy:
Livarno is van de Lidl, dat is dus Lidl Smart Home als je ooit de app nodig hebt :crazy_face:

.

De oplossing/workaround in post #2 werkt voor jou niet @Jacques_Derks ?
Het ligt dus niet aan dit merk lamp.

Of is het gewoon een mededeling?

Het kan ook zijn dat je zigbee & wifi 2.4GHz kanalen niet goed op elkaar zijn afgestemd, als 2 spotjes al problematisch reageren:

Peter,
Het was in eerste instantie een mededeling. Inmiddels heb ik mijn flow met je oplossing c.q. workaround aangepast. Het probleem is hiermee helemaal opgelost. Geen tombola meer.
Bedankt voor je oplossing.

1 Like