Gebruikers/familie toevoegen

Hallo,
ik zie twee topics over het toevoegen van gebruikers/nieuwe familie.
geen van de daar geboden oplossingen werken.
(deze topic zijn al 2 jaar oud en inmiddels zijn er al diverse updates geweest)
Ik heb voor mijn partner een nieuwe account aangemaakt, geactiveerd.
Link aangemaakt en verstuurd (Whatsapp en mail).
Als ik de link open, inlogt op het nieuwe account (of al ingelogt was) krijg ik alleen de optie om een nieuwe homey te installeren.

Heeft er iemand nog een andere opties???

Michel

Dus dit werkt niet?

Soms dien je de lettertypes op de telefoon naar standaard te zetten, of zo klein mogelijk, omdat er een regel buiten beeld valt in het Homey scherm.
Want na nog 'n x op de uitnodiging link te tikken, dan staat er in het inlog / welkomscherm onderaan opeens “ga door via de app” of iets in die geest.
(ooit ergens gelezen, ik probeer het nog terug te vinden)

Maak een nieuwe link en als je die verstuurd controleer dat bijvoorbeeld Google of andere app er geen redirect voor zet.

Open op de mobiel waar het uitgenodigde account al aangemeld is in de Homey app, dat werkt meestal het beste.

Ik weet niet of je een netwerk adblocker draait (Adguard Home of Pi-Hole) dan moet je die even uitzetten. Ik heb daar destijds veel problemen met gehad omdat Homey blijkbaar iets gebruikt wat die blokkeren. Maar ik weet de details niet meer (en ook niet meer precies wat er niet werkte).

1 Like

hoi geurt,
helaas is dit niet voor mij de oplossing.

ik heb een nieuwe link gemaakt, deze precies overgenomen.
als ik de link open, gaat hij naar google play store. daar zegt hij open de app.
die is al geopend. dan schakelt hij door naar de app zonder verder iets te doen met de link.

heb het met en zonder wifi geprobeerd om te kijken of dat verschil uit maakt.
helaas niet.

nog andere opties?

groet,
michel

hoi Renzo,
geen idee of die in een standaard netwerk zitten. heb ik niet geïnstalleerd.
heb het met en zonder wifi geprobeerd. maakt geen verschil.
hij opent vanuit de link google play store. die zegt open de app, die al open staat. vervolgens gaat hij naar de app en doet verders niets met de link.

andere opties?

groet michel

helaas zie ik niet meer dan de link.

als ik op de link klik, open hij google play store.
die geeft aan dat ik de app moet openen. staat al open. vervolgens gaat hij door naar de app zonder iets te doen met de link.

nog andere opties?

Weet niet of er iets gewijzigd is in Android
Bij Instellingen - Apps - Homey - Set as Default
Zie ik


Wellicht helpt dat de oplossing te vinden.
Verschillende telwfoonmerken hebben soms specifieke eigen keuzes.

1 Like

het ei van columbus…

ik heb daar een vinkje omgezet en zie daar hij vind de link en ik kan hem accepteren.

thanks.

kan ik weer verder spelen met instellen van zaken :grinning:

1 Like