[2.0] Gebruikers toevoegen

Om gebruikers toe te voegen aan je Homey geeft Athom de volgende instructie:

2. Een nieuwe gebruiker aan Homey toevoegen

Om toegang tot je Homey te verlenen aan een andere gebruiker open je de Homey app en navigeer je naar Instellingen . In de instellingen klik je op Familie . Vervolgens Klik je op het [+] symbool in de rechterbovenhoek. Hier krijg je de optie te zien Maak deelbare link , klik hier op om een link aan te maken die je via Whatsapp, e-mail of SMS kan versturen naar de gebruiker die je graag toegang wil geven tot je Homey.

Ik open de link op het toestel en moet je een athom account aanmaken, wachten op een mail voor bevestiging (duurt lang) en vervolgens kom je in een complete nieuwe setup, welke je niet af kan maken omdat de Homey al geconfigureerd is. Veel instructies zijn nog gebaseerd op 1.5.x en de desktop app. Mij lukt het dus niet om familieleden aan Homey toe te voegen. Wie heeft hier de oplossing voor?

1 Like

Probeer anders om de nieuwe accounts eerst aan te maken via https://accounts.athom.com/ , misschien geraak je daarna wel verder via de app.

Account is aangemaakt en ook bij de 2e of 3e poging blijft het eindpad het opnieuw in willen stellen van de Homey.

Ik had hier eerst ook wat problemen meeā€¦
Diegene die je wilt toevoegen moet eerst een eigen account hebbenā€¦ vervolgens inloggen op de nieuwe homey appā€¦ Daarna op de link klikken dan moet het werken.

Blijft behelpen, kom niet verder dan:

Nu kun je de nieuwe gebruiker bij familie verwijderen en opnieuw aanmaken zodat de link opnieuw gestuurd word en klaar is kees. Ik had gisteren het zefde probleem

Allemaal bedankt voor het mee denken, het is gelukt. :wink:

Uitleg van instelling vanuit Athom is toch maar zeer beperkt

Als ik het goed begrijp dan is de volgorde dus om familielid toe te voegen;

eerst nieuw account aanmaken
inloggen met nieuwe accountnaam niet installeren
Activeer de de verstuurde link

Bij mij werkt dit dus niet. Heb vandaag vandaag een Homey gekocht. Op mijn iPhone de app geinstalleerd en Homey geconfigureerd.

Vervolgens op de telefoon van mijn vrouw Homey app geinstalleerd en een account voor haar aangemaakt (en geactiveerd). Haar ingelogd in de app en dan zie ik het scherm wat hier eerder al wordt weergegeven.

Vervolgens op mijn telefoon een invite link gemaakt en die met haar gedeeld. Als ze die aanklikt, dan wordt wel de app geopend, maar blijf ik op het scherm terrecht komen wat hierboven wordt weergegeven (Koop Homey / Homey installeren).

En als je op ā€œHomey installerenā€ klikt?

Het is al opgelostā€¦even mā€™n wifi uitzetten. Heb namelijk als DNS Servers twee Pi-Holeā€™s in gebruik. Waarschijnlijk zien de Pi-holeā€™s de linkjes als ā€™ reclame linkjesā€™ .

Kwam er per toeval achter trouwensā€¦maar goed, gelukkig dat het is opgelost.

Als ik overigens op ā€˜Homey Installerenā€™ klikte dan gaat hij de setup downloaden en moet ik mijn homey verbinden aan het Homey_xxxxx netwerkā€¦dan gaat hij dus de Homey opnieuw installeren :wink: laten dat maar niet doen.

1 Like

Sorry, nu je pi-hole zegtā€¦ Bekend issue :blush:

1 Like

Ach, moet eerlijk zeggen dat die dingen soms wel voor meer ā€™ vage dingenā€™ zorgen. Ook browsen in sommige apps (MediaMarkt bv) werkt niet. Moet nog eens uitzoeken wat ik hiervoor moet Whitelisten, maar goedā€¦tijd te kort he. Daarom stap ik ook over van Home Assistant (HASS.IO) naar Homey :wink:

Had hetzelfde probleem, even de telefoon op 4g ipv wifi gezet en opgelost, de router zal wrsl wel iets geblokkeerd hebben.

1 Like

@ VMaster
Hartelijk dank, zelfde probleem maar dan zonder de Pi-holes.
Maak gebruik van het wifi-netwerk van Ziggo.
Uw recept gevolgd, heb op de telefoon van mijn vrouw Wifi uitgezet waarna de uitnodiging via de mail (4G) kon worden geaccepteerd.
Airdrop bleek ook niet werkbaar, mogelijk omdat dit uitsluitend functioneert als Wifi is ingeschakeld.
mvg
Ben

Zo, even een oud topic aanraken, maar ik ben blij met je oplossing, ik had vandaag ook problemen met het toevoegen van mijn partner op mijn 2e homey!

Inderdaad, even zorgen dat de Pi-Hole niet gebruikt wordt, dan werkt het als een tierelier!

HI allemaal, ik heb alles tips geprobeerd maar als ik naar het mailaccount of Whatsapp een invite stuur kom ik op het scherm om content wel of niet mee te kopieren en de app te downloaden.

In de Appstore kan ik dan openen maar vervolgens is het inloggen en dan Homey instellen. De invite wordt dus niet opgepikt op de een of andere manier.

Ik probeer een extra gebruiker te installeren voor de ipad in de woonkamer. Ik heb er een extra emailadres (Alias) voor aangemaakt en ook een exta account voor de Homey. Als ik dan op de link in de mail klik, dan opent de app met de vraag of ik de invite wil accepteren. Dan komt in de rode balk de boodschap ā€œinvite already acceptedā€ : maar geen neiuwe gebruiker in de Homey.
Wat doe ik verkeerd?

EDIT-OPGELOST: eerst uitgelogd in de Homey web-app op de pc en toen de uitnodigings-link aangeklikt. Die deed het. Ben helaas kwijt welke tip op het forum me op dit spoor zette.