Gebruik van 'soft button' mogelijk?

Ik wil graag op mijn Iphone / Ipad een aantal software matige buttons hebben om te gebruiken in flows. Deze button zou dan vanaf de eerste opstart Homey te zien moeten zijn.
Bijvoorbeeld: onze verlichting gaat standaard om 23:20 uur uit. Willen we later naar bed dan wil middels een button omzetten deze flow ‘overrulen’ ( dus verlichting laten branden) totdat ik de button weer laag zet of totdat het weer zonsopgang is. Is zo iets (simpels?) mogelijk met Homey? Ik ben aan aan het zoeken geweest maar krijg hier niet echt een antwoord op gevonden.

Gr en bedankt alvast,
Dre

Absoluut simpel te realiseren met behulp van de “Candy” app. Hiermee is het mogelijk de flow die normaal gesproken je verlichting uitschakeld tijdelijk te deactiveren tot bv. zonsopkomst.

Naar het Nederlandse gedeelte verplaatst.

Hoi tomm, dank voor je reactie. Candy gedownload, maar ik zie hier geen mogelijkheid voor een button, toch? Of doe ik iets fout…:thinking:

Virtual Devices bied de optie om bijvoorbeeld een knop te definiëren.

https://apps.athom.com/app/com.arjankranenburg.virtual

Voor de volledigheid Better logic ook, echter die is nog niet bijgewerkt voor Homey 2.0.
en er zijn vast nog meer mogelijkheden.

Bedankt Dijker, dit lijkt na wat spelen te werken! :+1:t2:

Ja kan ook Webhook manager app installeren in homey en op je telefoon een app zoals ‘HTTP Shortcuts’, dan kan je op je startscherm van je telefoon (Android) knoppen zetten.
Simpel uitgelegd:

  • Je maakt een flow die gestart wordt door een bepaald HTTP-commando
  • Op je telefoon maak je een knop die dat commando start
  • Homey zal dan de flow starten

Op deze manier ben ikzelf toevallig bezig een ‘dashboard’ te maken om ons huis in een bepaalde ‘modus’ te zetten, anders dan de standaard automatische-modus. Ook om bijvoorbeeld lichten langer aan te houden, of juist eerder uit te laten gaan.

In dit blog vind je wel wat info over de Webhook manager: Opening my apartment door remotely with Homey | Homey

Helemaal leuk wordt het als je Virtual Devices combineert met Homekit, zodat je via het iOS Control Center de knop kunt bedienen.

In de Home app van iOS ziet dat er zo uit (“TESTKNOP”):

En in Control Center:

In een flow gebruik je de “Ingedrukt/veranderd” trigger van de knop om vervolgens een action te laten uitvoeren.

Dat ziet er inderdaad helemaal gelikt uit ja haha. Bij mij is het nu gelukt met ‘virtual devices’, voor mijn toepassing nu ook al wel gaaf. Dank voor de reacties!

Gr Dre

Hoi Jeroen, dank voor je reactie. Mij os inmiddels de app ‘virtual devices’ geadviseerd, deze werk simpel en doeltreffend voor mij; zal voor hetgeen jij omschrijft ook werken denk ik, is wat ik nu ook heb gebouwd. Ook suc6!

Grz Dre

Ik wilde vooral knoppen rechtstreeks op mn telefoon, zonder dat ik eerst de slome Homey app moet openen. Als je vanuit de Homey app dingen wil starten heb je inderdaad genoeg aan virtual devices.

Ik ben sinds vandaag geswitched van ios naar android.

Nu gebruikte ik in ios opdrachten in combie met webhooks voor mijn meest populaire flows. Deze knoppen waren snel te bereiken zonder de homey app te openen.

Op Android heb ik tasker al gedownload maar die kan niet wat ik zoek.

Ik zoek een widget voor Android waarbij ik html buttons kan maken. Ik wil dus niet dat de websits echt geopend wordt maar alleen benaderd wordt. Het icoontje wil ik graag ook kunnen veranderen.