Buttons

Hallo allemaal,

Ik heb even gezocht op het forum, maar kan zo snel even niets vinden.
Ik zoek een homey app, waarbij je op het startscherm van de homey android diverse buttons naast elkaar kunt zetten met achterliggende functies.
Als voorbeeld:

Ik heb een app geinstalleerd voor de bediening van mijn chromecast.
Nu moet ik telkens deze app openen om het volume omhoog en omlaag te doen.
Nu zou ik dus graag een enkele button willen met volume omhoog en een andere met omlaag, zodat ik hier snel op kan klikken. Ik weet dat dit ook met flows kan, maar wellicht bestaat er hier ook een handige app voor.

Dank alvast!

Hi M_J,

met een virtuele bediening m.b.v. deze app: DeviceCapabilities moet dit te realiseren zijn denk ik.

Klopt. Ter inspiratie een voorbeeld van zelf gemaakte knoppen in een Advanced Virtual Device o.b.v. de hierboven genoemde Device Capabilities app. Die knoppen zelf kun je overigens niet direct op je dashboard zetten. Wel de tegel van het virtuele apparaat, die je vanaf het dashboard kunt openen. Elke knop zet een flow of een bestaande knop van een apparaat in gang.

Wat wel rechtstreeks op het dashboard kan is als je aan het virtuele apparaat geen eigen knoppen toevoegt, maar alleen de actie instelt die hoort bij het indrukken van de tegel (dat is in feite ook een knop). Normaal gesproken is dan aan/uit, maar je zou hier ook iets anders van kunnen maken.