Geavanceerde vraag over de combinatie Harmony HUB, Sony versterker en Chromecast

Ga er even goed voor zitten :slight_smile:
Het is namelijk een lang verhaal, maar wil het graag zo duidelijk mogelijk uitleggen.
In het kort: Na het casten vanaf mijn mobiel kan ik niet simpel terug naar de activiteit TV kijken.

Situatieschets:
We starten de activiteit TV kijken op de Harmony HUB.

Tijdens het TV kijken besluit ik even iets te laten zien van Youtube en cast dat naar de Chromecast die in de Sony Receiver zit. De Receiver schakelt automatich de input naar de HDMI poort waar de chromecast in zit en het youtube filmpje wordt afgespeeld op de TV.

Tot zover alles zoals het hoort :slight_smile:

Filmpje is afgelopen en ik stop het casten.
De receiver blijft nu op de HDMI poort staan van de Chromecast. Maar we willen weer verder gaan met TV kijken :confused:

Normaal gesproken klik je dan op de activiteit “TV kijken” in de Harmony app op mijn mobiel, of pak de afstandsbediening. Maar op de Harmony HUB is “TV kIjken” al actief. De hub heeft helemaal niet gezien dat ik de receiver op een andere HDMI poort heb gezet door de cast te starten :frowning:

Om weer het beeld van mijn Ziggo op TV te krijgen heb ik nu 2 opties:

  1. Activiteit afsluiten (dus TV en receiver uitschakelen) en de activiteit opnieuw starten.
  2. In de Harmony app op mijn mobiel naar devices gaan, de receiver selecteren en daar door de tabbladen swipen op zoek naar de HDMI poort waar de Ziggo mediabox aan hangt.

Hardop denkend:
Het zou zoveel makkelijker zijn als de Harmony hub een signaal krijgt dat de versterker op een andere HDMI poort is gezet. Dan ziet de app van Harmony namelijk dat de activiteit geen “TV kijken” meer is en kan ik daar weer op klikken als de cast is afgelopen :blush:

Ben benieuwd of er iemand is die dit hele verhaal heeft gelezen :smile:
Maar belangrijker nog, is er iemand die weet hoe dit ingeregeld kan worden?
Ik heb een Sony STR-DN1080 die is gekoppeld aan de HUB.

image

Of als het niet geinitieerd kan worden vanaf de versterker, misschien via Chromecast?
image

Wat ook kan, is een knop aanmaken op de remote die de ingang weer schakelt. Zo doe ik dat ook. Het gaat niet automatisch, maar werkt vlot.

1 Like

Ja dan zou ik een tweede “TV Kijken” aan moeten maken met een naam zoals “terug naar Ziggo” ofzo :slight_smile:. Zo heb ik dat nu ingericht. Maar zou mooi zijn als dit iets slimmer kan :slight_smile:

Je kunt geen TV zenders selecteren als je een activiteit start die alleen de HDMI poort op de versterker wisselt. Het tabblad met favorieten laat hij alleen zien bij de activiteit TV kijken.

En om eternity te ondersteunen, de harmony hub weet zelf niet eens dat je de ingang wijzigt, of wat dan ook wat je doet in de apparaten gedeelte, je drukt op “een knop” maar wat die knop is weet de hub dus helemaal niet.
Dus dit naar homey sturen is gewoon niet mogelijk, je kan er zoals @Eternity al aangeeft alleen om heen werken, handmatig

1 Like

Duidelijk :+1:

Daarom hoopte ik op een manier om het door de versterker (of Chromecast) zelf door te geven aan Homey :slight_smile:

Maar dat kan dus niet, helaas :blush:

Zag in een ander bericht dat het met een slimmere versterker wel kan :slight_smile:

Denk dat ik het maar bij een extra activiteit in de app houd. Dat scheelt een hoop geld :stuck_out_tongue:

Hier zie je mijn scherm bij de activiteit ‘Film kijken’:

Ik heb die knoppen er extra bijgezet, omdat soms de ingang niet goed geschakeld werd.

Alternatief hiervoor is minder intuïtief, maar net zo snel:

Na het stoppen van de cast tik je in de app opnieuw op TV kijken.
Dan schakelt er niks, maar dan kun je links onderin op het vraagteken klikken.

Dan kun je onderdelen van de activiteit opnieuw uitvoeren.
In mijn geval kan ik vanaf daar de versterker opnieuw op de juiste HDMI poort zetten: