Garagepoort openen, maar alleen als ik weg ben geweest met de auto

En als je nu in een andere auto rijd dan die van jezelf??

Tja, als je dan door die auto wordt thuisgebracht gaat de garagedeur open als deze in de buurt komt. Vraag is hoe vaak dat gebeurd…

Bij mij zou dat iedere dag zijn. :wink:

Ik kan mij ook een scenario bedenken bij het hebben van 2 autos en er maar 1 in de garage staat.

Bedankt voor deze tip, ik ga me hier ook eens in verdiepen. Tot nu toe werkt de macrodroid prima voor mij.

Zulke luxeproblemen heb ik nog net niet, dat ik 2 auto’s rijd :rofl:

Mocht het voor jou van belang zijn: Life360 is wel internet afhankelijk vlgs mij.
Macrodroid niet.

Grappig dat iemand met dezelfde gedachte speelt. Ik had het inderdaad met een Tile (2018) opgelost met de Beacon app. Inmiddels is de Tile vervangen voor een iBeacon en het werkt prima. Dus inderdaad met een BLE :slight_smile:

1 Like

Haha ja snap ik. Maar het kan ook zijn dat je keer mee rijd en/of thuisgebracht wordt oid.

In dat soort scenarios krijg je een false positive in life360

Klopt ongeveer wel. Je heb echter wel een internet verbinding nodig om de webhook naar Homey te sturen.
Maar als je bedoelt dat het niet afhankelijk is van een cloud server dan klopt dat inderdaad.

Ik bedoelde het idd zo, dat je locatiegegevens kunnen worden bijgehouden met de life app, en daar zou iemand bezwaar tegen kunnen hebben.
Macrodr heeft idd enkel internet nodig om de cloud webhook te versturen (Athom zou dan bij kunnen houden wanneer je thuiskomt) β†’
maar als de telefoon snel genoeg op de wifi thuis zit, kan de webhook rechtstreeks naar Homey worden gestuurd:

Pro 201x
http://my_homey_ip/api/manager/logic/webhook/my_event?tag=my_tag

1 Like

Variabele maken auto in garage ja/nee. Simpel steeds omschakelen bij openen deur of regelen met camera in garage of bewegingssensor. Deur alleen openen als auto niet in garage staat.

Gaat niet werken. Want nu pak je een keer de fiets uit de schuur of de grasmaaier etc.

Beweging sensor ziet (zoals de naam doet vermoeden) beweging en geen auto staan.

Misschien kan dit je helpen?

Het is wel zelf bouw, maar moet niet zo moeilijk zijn. Ik heb er ook een gemaakt.
Mijn probleem is alleen dat ik geen garage heb. :smile:
Maar vond het wel leuk om te maken.