Ik heb de android homy app geïnstalleerd op een nieuwe telefoon (oneplus nord 4). De app start keurig op, maar wanneer ik op apparaten klik (onderin de tweede van links) sluit de app meteen af.
Wat ik al gedaan heb:
De app gedeïnstalleerd de smartphone uitgezet en weer opnieuw opgestart en Homy opnieuw geïnstalleerd. Maar het probleem blijft. Verder werkt de app wel enigszins.
De software versie is: 8.1.6 de app versie: 7.3.0.1236
Op een andere telefoon met app versie 7.2.0.1217 Werk de app wel normaal
Heeft iemand enig idee
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Misschien de telefoon opnieuw opstarten en dan nog een keer proberen.
Ik zou wel even het Engelstalige gedeelte verwijderen van je bericht. Dit is het Nederlandstalige gedeelte.
Anders word het er niet duidelijker op.
Zal het weghalen Mike,
Ik heb al 4 keer gedeinstalleerd en weer geïnstalleerd. Helpt niet. Misschien een instelling in Android??
Kan het zijn dat het doordat het een Beta versie is? Hoewel op een andere telefoon gebruikte ik ook die beta versie en was er niets aan de hand.
BlueMail voor Android downloaden
Op 21 jul. 2023, om 21:14, A E via Homey Community Forum <notifications@athom.discoursemail.com> schreef:
Ik heb ook een Pro 2019 en vind de v7 app versie echt veel te traag, al bleef hij wel werken; ben weer terug naar v6 versie.
Die kun je downloaden via bijvoorbeeld: https://apkpure.com/nl/homey-%E2%80%94-a-better-smart-home/app.homey
Ik heb een hele middag gezocht maar niets gevonden wat het zou kunnen zijn. Uiteindelijk versie 6.11.14 van: https://www.androidout.com/item/android-apps/1050772/homey/apk/download/?id_apk=recent gedownload en gedowngraded. Nu werkt alles weer zoals het hoort. Misschien moet nog eens worden gekeken naar die nieuwe versie 7
Hier werkt de laatste versie wel goed. 7.3.0.1236. Weet niet of dat nog steeds de bèta versie is.
Draait hierop een Samsung S22 Ultra en een Tab S7+.
Ik zou het wel melden bij Athom dat je problemen hebt met de app.
Heb het inmiddels gemeld, maar na 3 weken nog geen antwoord. Kwalijke zaak vind ik. Ik heb automatische update uitgezet, maar wanneer ik ben teruggeschakeld naar versie 6.11.14. update!!! hij hem automatisch weer naar inmiddels versie 10.0.0. De app is niet meer te gebruiken. Ik kan via de PC nog wel overal bij, maar even snel iets schakelen is uitgesloten. Ben me nu aan het beraden wat ik hier mee moet.
Inmiddels bij de telefoon van mijn vrouw hetzelfde. Die heeft ook een Oneplus.
Dit is exact wat er gebeurt: Ik klik binnen de app op apparaten onderin de tweede van links, vervolgens verschijnt er een grijze cirkel om apparaten en de 4 puntjes, dat blijft ongeveer 1 seconde staan en vervolgens schakelt de app uit.
Zou natuurlijk aan de Oneplus kunnen liggen, maar ik heb daar nooit (een jaar of 5) problemen mee gehad met homey.
Android 13
De Android app zit momenteel op 7.3.0.1255 en versie 10.0.0 is de firmware van Homey Pro 2023. Die zit inmiddels op 10.0.3.
En beiden werken goed bij mij.
Maar daarvoor moet je misschien de experimentele updates voor aanzetten.
Weet niet of 10.0.3 al de officiële versie is.
Ja dat zag ik later die 10 is vd Homey zelf. Ik heb nog een OnePlus toestel waar de Homey app op staat, die werkt wel goed maar de app versie is 7.0.1.1201
Zal die versie eens zoeken en kijken of die wel werkt
In de Ggl play store dien je uiteraard ook de auto update uit te zetten voor deze app.
Mocht deze nu dus weer in v7.x zijn veranderd, verwijder de app, en dan v6.x wederom installeren, en auto update uitzetten.
Dank voor je reactie Peter, stom maar daar had ik even niet aan gedacht. Hij werkt nu weer met versie 6.
BlueMail voor Android downloaden
Op 27 aug. 2023, om 02:38, “ Homey Pro 2019 Classic via Homey Community Forum” <notifications@athom.discoursemail.com> schreef:
Inmiddels werkt de app ook weer in versie 7. Uiteindelijk heb ik toch antwoord gekregen van de helpdesk. Het probleem was dat er een device was zonder naam. Die heb ik verwijderd en toen werkte versie 7 correct.
Oh da’s echt raar, ik heb het ff getest, je kunt een device dus écht opslaan zonder naam (in v6.x ook), meerdere zelfs (verwacht je niet…).
De v6.x app heeft dan wel moeite met opstarten, maar crasht niet.
Ik denk dat toestaan van naamloze apparaten dus eerder het probleem is van de mobiele app, Athom @bouke ?, dan dat van de gebruiker
Ben het helemaal met je eens is/ was een probleem veroorzaakt door de mobiele app. Ik vermoedde het al omdat het op alle 3 de telefoons hier in huis het geval was.
Toch zal een AZN best een weinig voorkomend fenomeen zijn, het is meestal handiger als het beestje een naam heeft toch?