Van de week mijn oude Homey pro (2016) gemigreerd naar de 2023 editie. Maar nu zie ik bij “insights” dat de grafieken van de oude Homey pro stoppen en er wordt een nieuwe grafiek aangemaakt bij de nieuwe HP. Dat is op zich niet zo erg, maar nu wil ik opschonen en de oude data verwijderen. Echter bij het verwijderen krijg ik de melding “Missing Parameter: uri” en kan ik niets verwijderen.
Nu vind ik op het Noorse Homey forum wel een soortgelijke melding maar ik vind daar geen oplossing anders dan contact opnemen met Athom. Zijn er meerdere die tegen dit probleem zijn aangelopen en wat was jullie oplossing?
Ik heb het even snel geprobeerd, maar het werkt niet. Ik blijf dezelfde grafieken houden en bij het verwijderen dezelfde foutmelding.
Ik heb er zelfs nog grafieken bij zitten van apps die niet meer op de HP2023 draaien. Ik denk dat er iets fout is gegaan met het terugzetten van de oude back-up van de HP2016.
Het feit dat ik oude zooi tegenkom is voor mij best wel een reden om te overwegen om de HP2023 van scratch af aan opnieuw te installeren. Ik heb namelijk op de HP2016 heel veel uitgeprobeerd en getest om te kijken of Homey iets voor mij kon betekenen. En als die zooi meekomt naar de nieuwe HP geeft dat mij geen betrouwbaar gevoel….. Dan maar de 10 flows opnieuw programmeren. Is wel wat werk maar dan weet ik wel dat hij werkt zoals hij uit de box moet werken.
Ik kreeg de melding terug dat er meerdere gebruikers waren die hier tegenaan liepen en dit probleem al bij Athom aangemeld hadden. Vervolgens werd mijn ticket gesloten. Ik heb daar ook melding van gemaakt omdat het issue niet opgelost was. Ik vind dat je ticket pas moet sluiten als het issue opgelost is. Nu wordt er vanuit het ticketsysteem gemeld dat de klantenservice goed en snel hun werk doet, terwijl het doel moet zijn om Management Informatie op te leveren wat de performance is van de volledige service-keten.
Ik ga denk ook van het weekend wel even mijn Homey pro aan de USB beademing leggen om te kijken of ik iets kan updaten. Zelf heb ik daar geen goed gevoel bij, want dit ding is een week oud en bij installatie heeft hij volgens mij alle updates gekregen. Deze oplossing klink een beetje als het ouderwetse CRTL-ALT-Delete bij Windows.
De uitleg was dat er ws. iets fout zat in de software. En dat opnieuw installeren dat op zou kunnen lossen.
Dat het issue er ook ik met een fris aangemaakte AVD en bij opnieuw gekoppelde devices doe wel zoiets vermoeden.
From scratch alles opnieuw gaat het dan ook niet oplossen denk ik. Al weet ik niet wat een Homey precies meeneemt van de oude setup natuurlijk.
Wellicht is een reset + restore nog een optie (alle Zigbee devices zijn nu toch gekoppeld aan de nieuwe Homey, dus het risico zal beperkt zijn vermoed ik)…
Herinstallatie heeft niet het gewenste effect gehad.
Ik twijfel nu over een factory reset en terugzetten van een backup.
Het is me niet duidelijk wat het probleem is. Het is wel mega irritant aan het worden. Wijzigingen in een AVD leveren nog wel eens dubbele Insights op, ook die kan ik niet verwijderen, dus heb ik nu verschillende insights met dezelfde naam…
Als dit door de migratie komt resteert alleen reset en opnieuw beginnen. Wellicht met flows die ik via Device Capabilities deel met mezelf en importeer na opnieuw koppelen van alle devices ? Wordt ik zacht gezegd niet erg vrolijk van ..