Foutmelding bij selecteren grafieken

Al langere tijd krijg ik bij het openen van de meeste grafieken een foutmelding zoals deze.

rrdcached: rrd_fetch_r failed: mmaping file ‘/opt/user/manager/insights/de73beb573317eed96a08799ad1315a8.rrd’: Invalid argument

Ik heb zelf het idee dat dit is ontstaan door een reset van mijn Homey (al een langere tijd geleden) omdat mijn zigbee netwerk niet meer werkte en heb daarna een backup teruggezet.
De grafieken van apps die na deze reset en teruggeplaatste backup zijn geinstalleerd werken wel gewoon.
Ook de grafieken van het systeem zelf zoals geheugengebruik en gemiddelde belasting geven dit soort foutmeldingen.

Ik heb met iemand van Athom contact gehad hierover maar die wist het niet en was moeilijk om te achterhalen etc.
Niet echt bevredigend natuurlijk. Niet dat ik dagelijks naar dit soort grafieken kijk maar ik wil gewoon graag weten waarom dit gebeurd en vooral hoe ik het kan oplossen.

iemand een idee waarom dit gebeurd en wat ik er aan zou kunnen doen?

Bedankt.

Als Athom het al niet weet (/geen interesse heeft om het op te lossen) valt er voor de community helaas ook weinig over te zeggen. Maar gezien de foutmelding lijkt het erop alsof een deel van de interne Insights database kapot is. Mogelijk alleen van één app, maar dat is speculatie.

Ik hoopte dat er nog iemand is gewesst met hetzelfde probleem waarbij het nu opgelost is.

Mogelijk toch maar weer eens een reset van mijn Homey doen en hopen dat de backup beter wordt teruggezet en de foutmelding ook weg is.
Maar ook dat is koffiedik kijken denk ik.

De kans is dan ook weer aanwezig dat de grafieken van de apps die nu wel werken het dan ook niet meer doen. :man_shrugging:

Het probleem is nu grotendeels opgelost. Ik heb van alle items die niet werkte de data gewist en nu werken die grafieken weer.
Toch zijn er nog een aantal virtuele devices die foutmeldingen geven maar dat zijn er niet zo veel.
Een herstart van homey lostte dit ook niet op.
Ik ben voor nu weer tevreden over hoe het werkt.

De oplossing hiervoor is dus de data per item wissen.

Hi Heula!

I am facing the exact same problem as you. Did you ever understand why this happened?
Also, how did you solve it, if the google translate serves me right (my dutch is quite limited), you deleted the “faulty data”?
How did you do so? Did you clear data or delete it, by right clicking in the web ui like this?

I have tried the “Clear” option, and that just gave me another error message.
So I guess the Delete might be the next thing to do? It sounds scary, and I tried it once now. Now the “Luminance” seems missing fromt the Insights section?:man_shrugging: