Foscam R4M realtime video

Een goede middag iedereen ! Ik ben helemaal nieuw in Homey Pro land, dus alles is nieuw !

Ik hoop dat ik de vraag op de juiste plaats stel. Ik heb een Foscam R4M en wil deze opnemen in de Homey Pro. Via de Foscam app is dat gedeeltelijk gelukt, ik krijg echter alleen een snapshot naar voren en geen realtime beeld. Ik kan dus ook geen werkende flow maken. Heb ik een verkeerde camera aangeschaft of moet er iets ingesteld worden (wat ik hoop). Heeft iemand een tip ? Met vriendelijke groet Gerard

Welkom Gerard,

Kun je even toevoegen welke app je hebt gebruikt? De Onvif Camera app?
En welk Homey model heb je?

Hallo Peter, ik heb de Homey Pro en ik gebruik de Foscam app die je in Homey kan gebruiken.

Groeten Gerard.

Van wat ik begrepen heb dienen de developers een aanpassing in hun app(s) te maken om streaming mogelijk te maken, Gerard.
Aan de tijd van de laatste update te zien is dat nog niet gebeurd:

Je kunt een mailtje sturen naar de app ontwikkelaar. Info staat vermeld op de app pagina in de homey.app store.

Hoi Peter, heb ik gedaan, tot op heden nog geen antwoord gekregen…

Ik ga ook nog die andere app proberen die je noemde..

Wordt vervolgd, Groeten Gerard

Hoi Peter, via de Onvif camera app heb ik nu wel realtime beeld en geluid in / via de Homey Pro,

Alleen is het mij nu nog niet gelukt een werkende Flow te maken zoals de camera detecteert beweging en vervolgens springt er lamp. Hiervan weet ik niet of het aan de Onvif App ligt of aan mijn flow…

Misschien vergeet is iets of …

Groeten Gerard

Sja, da’s altijd afwachten. Kan een uurtje duren, kan een jaartje duren :man_shrugging:

Mooi dat het met Onvif werkt!

Voeg ook een push notificatie kaartje, of tijdlijn notificatie kaartje toe aan die flow;
mocht het nu aan de lamp liggen, dan weet je in ieder geval dat de flow wel wordt gestart.

Als je in de camera settings kijkt (mobiele Homey app: druk wat langer op de “tegel” van de cam), zie je dan activiteiten, zoals bij mijn cam te zien is:

Hoi Peter,

Ik heb een wel heel klein lijstje ???

Da’s inderdaad de “beginlijst”, het zijn geen echte meldingen > de cam stuurt geen meldingen.

Ik denk dat je in de Foscam telefoon app nog e.e.a. moet toestaan of inschakelen.
In vergelijk met bijv. Eufy: bij de Eufy telefoon app moeten notificaties ingeschakeld zijn, anders werkt de bewegingsmelding in Homey niet, de flow trigger werkt dan niet.

De Homey Onvif app kan enkel “afhandelen” wat het van de cam krijgt aangeboden.

Er zit in de Foscam app een instelling “ Apparaat delen “

dat kan door een QR code of Gebruikers delen, bedoel je dit ?

Nee, dat lijkt mij enkel om iemand anders toegang tot de camera beelden te geven.

Heb jij ook “smart detection” menu?
Vb:

Klopt !

Mja, ik ben door mijn ideeën heen, Gerard.
Misschien kan de Onvif ontwikkelaar Adrian t.z.t. iets ontdekken in de app logs. Je kunt dan het beste even het probleem in het Onvif app topic posten.
Linkje is te vinden in de homey.app store.