Foscam R4M realtime video

Een goede middag iedereen ! Ik ben helemaal nieuw in Homey Pro land, dus alles is nieuw !

Ik hoop dat ik de vraag op de juiste plaats stel. Ik heb een Foscam R4M en wil deze opnemen in de Homey Pro. Via de Foscam app is dat gedeeltelijk gelukt, ik krijg echter alleen een snapshot naar voren en geen realtime beeld. Ik kan dus ook geen werkende flow maken. Heb ik een verkeerde camera aangeschaft of moet er iets ingesteld worden (wat ik hoop). Heeft iemand een tip ? Met vriendelijke groet Gerard

Welkom Gerard,

Kun je even toevoegen welke app je hebt gebruikt? De Onvif Camera app?
En welk Homey model heb je?

Hallo Peter, ik heb de Homey Pro en ik gebruik de Foscam app die je in Homey kan gebruiken.

Groeten Gerard.

Van wat ik begrepen heb dienen de developers een aanpassing in hun app(s) te maken om streaming mogelijk te maken, Gerard.
Aan de tijd van de laatste update te zien is dat nog niet gebeurd:

Je kunt een mailtje sturen naar de app ontwikkelaar. Info staat vermeld op de app pagina in de homey.app store.

Hoi Peter, heb ik gedaan, tot op heden nog geen antwoord gekregen…

Ik ga ook nog die andere app proberen die je noemde..

Wordt vervolgd, Groeten Gerard

Hoi Peter, via de Onvif camera app heb ik nu wel realtime beeld en geluid in / via de Homey Pro,

Alleen is het mij nu nog niet gelukt een werkende Flow te maken zoals de camera detecteert beweging en vervolgens springt er lamp. Hiervan weet ik niet of het aan de Onvif App ligt of aan mijn flow…

Misschien vergeet is iets of …

Groeten Gerard

Sja, da’s altijd afwachten. Kan een uurtje duren, kan een jaartje duren :man_shrugging:

Mooi dat het met Onvif werkt!

Voeg ook een push notificatie kaartje, of tijdlijn notificatie kaartje toe aan die flow;
mocht het nu aan de lamp liggen, dan weet je in ieder geval dat de flow wel wordt gestart.