Ik heb weer wat
Afgelopen weekend mijn Hal en Overloop verlichting verslimt (is dat een ww ?) met 2 slimme schakelaars, 1 wandzender voor de Hal en 2 (wisselschakeling) voor de Overloop.
Daarvoor deze flows gemaakt (spreek wel voor zich ? )
Alleen wil ik graag dat bij de tweede alleen het licht op de Overloop uitgezet wordt als het licht van de Hal door de eerste flow aangezet is. We gaan niet altijd meteen na elkaar naar beneden, daar zit soms wel 5-20 minuten tussen… Ik kan dat met weer een ja/nee variabele oplossen maar vroeg me af of dat ook anders kan. Die varabele moet ik immers ook ooit weer terugzetten (na hoelang?).
En voor de derde wil ik ook zoiets, alleen die wordt lastiger : Alleen het licht in de Hal uitzetten als we daadwerkelijk naar boven zijn gegaan. Niet dat iemand boven het licht op de Overloop aandeed en daarna weer uitgezet daarmee de ander die toevallig in de Hal staat in het donker zet.
Routine is dat we in de Hal dat licht met de Hal-schakelaar aanzetten en dan het licht van de Overloop, dan boven het licht van de Overloop uitzetten en constateerden dat het licht in de Hal nog brand. Vandaar deze flow dus.
Eigenlijk is dus de vraag hoe ik een soort van tijdelijke afhankelijkheid van de gebruikte schakelaar voor het inschakelen van de verlichting kan creëren.
De wandzenders werken trouwens via een directe koppeling met de schakelaars, dus niet via een flow. Om af te vangen met welke zender een schakelaar is aangezet zal ik dus een ‘als knop ingedrukt’ kaartje moeten toevoegen…
De triggers zijn wat cryptisch, dat ligt aan de Robb Smart wandzenders, die kennen geen 'is aan/uit