Flow's naar m/n tweede homey zonder overkloppen?

Ik heb inmiddels een tweede homey 2023 op een andere locatie. Ook gewoon een huis dus zijn er op beide locatie’s vergelijkbare behoefte. Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om flows te delen/kopieeren/im-ex-porteren ?

@ Athom : is een gemiste verkoopkans…

Advanced flows kun je overzetten met de Device Capabilities app.

Dank voor deze aanwijzing, ik heb er “even” naar gekeken maar daar zal ik wat meer tijd aan moeten besteden en ben nog niet zeker of ik daar aan toe ben…

Is dit een idee?
Een (cloud)backup van Pro # 1 terugzetten op Pro # 2, en daarna de apparaten vervangen/verwijderen die enkel bij Pro # 1 horen?

Voor het vervangen van apparaten met apparaten van hetzelfde type, is een mooi script beschikbaar, om zo vrij eenvoudig de betrokken flows te repareren:

.

Mwoah…

  1. Dit is een gebruikers forum, Athom bereik je enkel via https://homey.app/support
  2. Hoe vaak ik niet lees “hoe duur Homey wel niet is”, is het mss commercieel niet interessant om een tool te gaan bouwen, naast de prima mogelijkheid om te dupliceren dmv (cloud)backups, voor de groep mensen met meerdere Homey’s in meerdere locaties.
    Maar, ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk.
    Je bent in mijn beleving de eerste / 1 vd weinigen die een vraag stelt over het “clonen” van je flows.

In ieder geval veel plezier gewenst met Homey # 2.

Ik zou zeggen, het is simpeler dan je misschien denkt.

Op Homey 1, ga naar the DC app settings en klik op exporteren. Selecteer de juiste flow(s) en klik op Echange File aanmaken.
De TEF zit nu onder je clipboard/plakken.

Ga nu naar Homey 2, de DC app settings en klik op importeren.
Plak de TEF en klik op Flows lezen.
Wijzig de apparaten/ zones /etc.
Klik dan op Update text (het script zit alweer op je clipboard/plakken), daarna op de link naar de playground, plak het script en druk op Run.

Klaar!

2 Likes

Hi Arie, ik zal er zeker nog een poging wagen met behulp van je toelichting

Hi Arie, aangemoedigd door jou uitleg ben ik er even ingedoken en even bleek genoeg. Het eerste deel uit je aanwijzing had ik al in beeld, het tweede heb ik inmiddels ook toegepast en het werkt perfect ! Scheelt een hoop overklopwerk. Super !! Dank dus nogmaals voor de toewijzing en natuurlijk ook voor het ontwikkelen van deze app.

2 Likes

Graag gedaan!