Flows kopieeren naar ander account

Goedemorgen!

Binnenkort komt mijn huis in de verkoop en ik overweeg (een deel) van m’n domotica ter overname aan te bieden, waaronder m’n Homey Pro 2019 (zodat ik een legitieme reden heb voor de WAF om in het nieuwe huis een Pro 2023 neer te zetten :wink:)

Ik maak gebruik van cloud backup dus was van plan m’n huidige flows over te zetten naar de Pro 2023 zodat ik deze kan aanpassen naar de nieuwe situatie in het nieuwe huis, maar ook de flows en settings te bewaren op de Pro 2019 (waarbij ik flows verwijder van apparaten die ik meeneem) en deze overdraag aan de nieuwe bewoner (met zijn/haar eigen account) zodat die door kan gaan met het gebruiken van de apparaten die ik achter laat.

Kan dat?
Is er een mogelijkheid om je settings/flows te kopieeren naar een ander account?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Je voegt de nieuwe eigenaar toe als normale gebruiker in Homey.
Waar je dan de rol “eigenaar” kunt overdragen naar dat account via de instellingen.
En dan zou dat account, jou account eruit kunnen gooien (als dat niet meer nodig is).

Ik weet niet wat er met de backups gebeurd aangezien deze gekoppeld zitten aan het eigenaars account, en dus misschien verwijderd worden als het account geen eigenaar meer is.
De nieuwe eigenaar zal dan ook zijn eigen backup betaal plan moeten activeren als hij ook backups wil.

1 Like

Super, dank je wel voor je advies!