Flow werkt niet/maar 1x

Wat doe ik verkeerd, ben beginnend en heb een flow gemaakt om mn Irobot stofzuiger elke doordeweekse dag te laten stofzuigen nadat de laatste persoon vertrokken is.

Als ik hem test doet hij het, maar de volgende dag doet hij het niet vanzelf.

Waarschijnlijk werkt je “als“ kaart niet goed. Als je de flow test wordt deze stap namelijk overgeslagen.

Hoe laat vertrekt de laatste persoon ? Als dat voor 8:30 gaat de flow niet werken..

Ja, meestal wel. Hoe kan ik dat omzeilen?

Vroeger zetten en de vertraging verlengen ?

Bv 8:00 en dan 35min wachten ? Als het perse na 8:30 moet…

Oke, ik heb nu gezegd 7.00 en 60 min wachten. Kijken of hij morgen het doet.

Hang er ook een tijdlijn notificatie kaartje aan bij “Dan” en bij “Anders” (=toevoegen bij Dan, en vervolgens naar beneden ‘slepen’):
zo krijg je meer info over wat je flow eigenlijk (niet) doet:
A. geen tijdlijn bericht: trigger werkt niet
B. bericht van Dan kaartje: flow is getriggert, stofzuiger zou gestart moeten zijn/worden. Zo niet, probleem met aansturing stofzuiger.
C. bericht van Anders kaartje: flow is getriggert, maar het was niet tussen 8:30 en 16 uur
OF/EN het was een weekend dag.

Idee: als je niet wil dat de stofzuiger na 16 uur nog wordt gestart, dan zou ik dit En kaartje gebruiken: het is later dan 16 uur
Ik neem aan dat als iedereen bijv om 7 uur weg is de stofzuiger ook aan de gang moet?

Houd wel rekening met het feit dat de tijdlijn 24 ge’rate limit’ kan worden, het is dus niet de betrouwbaarste methode.
Ik gebruik zelf de Simple Log app voor dit soort flow historie.

Oke, klinkt allemaal een beetje als abracadabra voor mij, en simple log nog veel meer.

je kan hem ook elke 15 minuten laten ‘checken’ tussen bepaalde tijd of er iemand thuis is.

In beeld is het makkelijker te volgen denk ik