Flow voor starten apparaten bij teruglevering aan net

Welke flow card constructie kan ik het beste gebruiken als ik een apparaat aan wil zetten als ik teruglever aan het net. Heeft er iemand ervaring met het aan/uit schakelen van meerdere apparaten via een prioriteits overzicht?

Ik heb een energy dongle en SolarEdge en Enphase panelen.

Gr

Erik

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

Heb zelf geen energy dongle maar een youless.

Maar ik verwacht dat iedere P1monitor dezelfde kaartes heeft.

Met deze kaarjes detecteer je dat we 100W teruglevering beschikbaar is)

Uitschakelen doe je op dezelfde manier, maar dan als de stroom groter is dan 0…

Dat is wat lastiger.

Ik zou dat eerst eens op papier zetten en dan als flow uitwerken.

De prioriteit wordt verwacht ik niet alleen bepalen…

Als het prio1 apparaat 500W gebruikt en het prio2 apparaat 100W.

Dan kan je bij -100W teruglevering het prio2 apparaat al aanzetten.

Als hij dan door de -400W schiet zet je het prio2 apparaat weer uit en de prio1 aan.

1 Like

Ben toevallig bezig met een flow voor mijn elektrische boiler…. Eigenlijk net min-of-meer af (incl toeters en bellen met een AVD).

Mijn P1 (iungo) heeft een “Export Vermogen” waarmee ik zie hoeveel ik teruglever.

Boiler (1000-1100W verbruik) gaat aan bij 1200W export en uit onder de 100W.

Om te voorkomen dat de boel te veel gaat staan (pingelen, aan/uit) bij wat bewolking of andere apparaten die aangaan kan je gebruik maken van middeling.

Ik gebruik zelf voor de aansturing van mijn auto lader de mediaan over 1 minuut gemeten waarden.

Dat werkt goed.

Je kan hier kezen hoe ik die flow heb opgezet. Die maakt gebruik van de insight trends app

Ik ‘meet’ om de 6 min. Dus schakel ook max om de 6 min.

Ik wil zeker zijn dat de boiler vol zit voor einde dag. Die 6 min kost me max 100W, ergo 3 cent…