Flow voor detectie stroomuitval

Nou… niet altijd inderdaad, het hangt er vanaf hoe koud het in de ruimte is waar de vriezer staat :zany_face::grimacing:

:rofl:was nog niet helemaal wakker denk ik

2 Likes

@Peter_Kawa Wat dan de theoretische vraag doet rijzen of het dan nog wel een vriezer is :thinking:

Ik heb een gelijkaardige vraag. Momenteel zijn mijn internetmodem, Homey Pro, Eufy Homebase (alarm en camera’s) en mijn server aangesloten op een verlengkabel die op een UPS-batterij is aangesloten. Bij een totale stroomuitval blijven deze toestellen dus nog even werken dankzij de UPS.

Nu zou ik graag een melding ontvangen zodra er een stroomuitval is, dus vóór de UPS leeg raakt. Zo kan ik (indien ik in de buurt ben) de stroomvoorziening sneller herstellen of iemand vragen dat te doen.

Ik heb al de functie geactiveerd waarbij Homey laat weten dat hij offline is, maar dat gebeurt pas als de UPS ook leeg is en alles is uitgevallen dat is dus eigenlijk te laat.

Ik beschik over een aantal slimme stopcontacten die ook stroomverbruik meten. Ik ben nog vrij nieuw met Homey, dus alle tips om zo’n vroegtijdige melding in te stellen zijn welkom!

Zie de flow die ik voorstelde Flow voor detectie stroomuitval - #20 by DaneedeKruyff
Verander het aantal seconden van de countdown timer naar de gewenste waarde en maak een flow die jou informeert als de timer afloopt.

Heeft de UPS geen functie om een alert te sturen dan?

neen, is een simpele zonder connectie met internet of wat dan ook…

1 Like

øke bedankt ik bekijk het eens en ga het ook testen!

Even over beide uitdagingen in deze draad:
Over de vriezer waarvan de stroomuitval moet worden doorgegeven. Het lijkt mij meer zinvol om in de vriezer een tempemperatuur censor te plaatsen. Als die aangeeft dat het warmer is dan (bijvoorbeeld) -15 of -10, dan wil je een alarm hebben. Het maakt niet uit of dat komt omdat de deur open staat of dat de stroom is uitgevallen.

Daarnaast over de ups: Hoe simpel ze ook is, ze zal wel degelijk verschillende zaken moeten kunnen aangeven. Als het echt een domme ups is, dan zou je hier juist wel willen opmerken dat ze geen stroom geleverd krijgt. Dat de socket waar ze in zit dus is uitgevallen. Hierbij moet de homey en alle communicatie apparatuur die nodig is voor de alarmering dus op de ups zitten.

Kan je wel de batterij percentage van de ups uitlezen, anders kan je hier op alarmeren?

Ik heb geen (standaard) zandloper op m’n Homey pro 2023. Ik heb de app chronograph geïnstalleerd om dit ook te kunnen

Voorstel:
Socket >; Power Bank >; Homey, gevoed vanuit de Power Bank.
Flow van 8 juni van Rob_Klijn, en je krijgt onder alle omstandigheden een pushmelding van stroomuitval, ook al wordt je Homey gevoed vanuit dezelfde fase waar de stroom is uitgevallen.