Flow starten bij geen internet

Hoe gaat IFTTT werken zonder internetverbinding?

2 Likes

Anders zou je ook deze kunnen proberen: https://apps.athom.com/app/nl.deskweb.netcheck

1 Like

dit kan elke 10 minuten wel voor wat vertraging op je lijn zorgen lijkt me…
Je zou het kunnen proberen met “HTTP request flow cards”, ik heb zoiets gebouwd:

image

1 Like

De netwerk check app werkt niet meer.

Wat ik deed toen ik nog mijn oude Homey had met een geheugen probleem is m.b.v. de Darksky app ieder uur te checken of de temperatuur was veranderd. Was dat niet het geval dan wist ik voor 99% zeker dat er geen internetverbinding was.


Uiteindelijk kunnen testen.
Stekker uit de modem en homey doet netjes z’n dingetje.
Thanx voor de tips en wellicht heeft een ander hier ook wat aan😀

Zou fijn zijn als er een simpele app zou zijn die een ping kan uitvoeren.

Nogmaals, een speedtest zal je internet of wel tenminste je wifi tijdelijk vertraging. Geen slim idee als je het mij vraagt.

Nóg een alternatief dat je zou kunnen proberen:
https://apps.athom.com/app/nl.terryhendrix.netscan

1 Like

Speedtest doet om de 30 min een test. Het zal idd wel wat data kosten en je WiFi belasten. Maar denk niet dat zoiets merkbaar is. Tegenwoordig met de snelheden van de WiFi en het aantal aansluitingen kunnen we best wat hebben😀

De vraag is of Homey al dat verkeer wel trekt, de WiFi-implementatie staat niet bekend als superstabiel :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar afgezien daarvan is het wel een creatieve oplossing :+1:t2:

Ik heb geen idee hoeveel MB’s er gedownload worden met speedtest. De maker geeft het helaas ook niet aan.
Ik laat het even een maandje draaien zo. Kijken of homey er raar op gaat reageren.

Zoveel als dat er binnen 5 seconden gedownload kunnen worden, dat is hoe lang de test draait.

Waarom zou je overbodig dataverkeer willen genereren als eens simpele GET request van 20kb al genoeg zou zijn om je doel te bereiken. Als je de modem ook wilt herstarten bij vertraging van je internet is dit een ander verhaal, maar voor een connectiviteitstest is het overbodig.

Apparaten op hetzelfde wifi die op hetzelfde moment worden gebruikt voor streaming/gaming kunnen hier last van krijgen en als de wifi chip van homey zwak is, gaat dit dus ook performance problemen voor bv je homey app veroorzaken.

Een beetje een late reactie, i.v.m. dat ik nu met netscan aan het rommelen ben.
Ik heb een online device aangemaakt “modem” met daar bij ping adress wat het externe ip adress is.

Bij uitschakeling van modem of niet te bereiken (geen internet verbinding) is de status “offline”.
Bij het weer aan zetten word de status weer online.
Of dit ook werkt als de provider geen internet toegang geeft dat weet ik niet.
Verder werkt de app niet optimaal want EN/OFF kaartjes werken niet op dit moment.
Andere apps die het mogelijk maken om status van devices te zien in local netwerk zijn er volgens mij nog niet, zowel? hou ik me aanbevolen:)

Het is alweer een tijdje terug dat in dit topic is gereageerd.

Ik wil ook een flow maken voor wanneer er geen internetverbinding meer is en ik niet thuis ben. Nu had ik al een smart plug gekocht voor op aan/uit schakelen van de modem. Maar bedacht me dus zojuist, dat zonder internetverbinding, Homey natuurlijk ook niet is te benaderen. Dus een flow die automatisch start is handig.

Maar ik zie in dit topic zaken als speedtest komen of andere alternatieven, maar kan deze apps niet meer vinden op Homey. Waarschijnlijk verouderd met huidige firmware.

Zijn hier (op dit moment) nog opties/betere opties om een dergelijke flow in te regelen.
Gaat dan om dat mijn Ziggo modem aan/uit gaat en daarna ook mijn USG router een reboot (aan/uit) gaat. Dank!

Edit: ben op FB gewezen op volgende app: Netwerk Controle App voor Homey | Homey

Dit zou moeten werken!

https://apps.athom.com/app/nl.terryhendrix.netscan

edit: zie de link van Dijker hieronder.

2 Likes
2 Likes

Als ik het goed zie, checkt deze app of er apparaten in je netwerk verbonden zijn of niet. Maar toch niet of je een internetverbinding hebt? Maw of modem of router een signaal geven?

Als je een netgear router hebt kan het met deze app

“Helaas” hier de Unifi app. Maar voorzover ik kan zien, heeft de Unifi app deze optie niet

Netscan kan ook een extern IP monitoren, of meerdere.

2 Likes