Flow på sensorer

Kan noen hjelpe meg med å lage en “Flow” :
Dersom min vann føler / eller en av mine 3 stk brann sensorer går i alarm, så ønsker jeg å slå på min Siren alarm.

Tilsvarende dersom min dør sensor går i alarm, ønsker jeg etter en tidsforsinkele på 30 sekunder Siren alarm.

jeg foreslår at du begynner med å lese deg litt opp på hvordan flows lages og fungerer.

Dette klarer du sikkert å finne ut av :+1:

Jeg har dessverre ikke tid nå denne uka, men seinere kan jeg kanskje hjelpe deg i gang.

begynn og se homey sine filmer på youtube og prøv det fram. Men det er så enkelt som at NÅR vann/brann alarm er på, DA start sirene.

For forsinkelse så trenger du en timer, feks countdown appen. NÅR alarm på, start nedtelling. Ny flow, NÅR nedtelling= 0, start alarm. Den siste her kommer du til å droppe ganske fort hvis du ikke liker at det uler støtt og stadig

HEI Andreas Lie

Takk for tilbake melding.

Det gikk greit med to av flowene, men fikk problem med der jeg ønsket å ha tid forsinkelse se under :

Kan du si meg hvile kort jeg skal bruke til forsinkelse ?

MVH

Tor

Sendt fra E-post for Windows

Først må du installere appen countdown på din homey. Så må du lage en ny countdown.
I flowen så legger du da til countdown, velger den du har laget og setter antall sekunder.

Sånn som dette : Shared Flow | Homey

Så lager du en ny flow som sier at når countdown = 0, skru på sirene (eller push som jeg har i mitt eksempel: Shared Flow | Homey

Så må du lage en tredje flow som stopper og resetter countdown når døra er lukket igjen (og i ditt tilfelle skrur av alarm)