Flow niet herhalen

Dank je.
Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de flows zoals jij eerder hebt uitgelegd (het werkt wel) en mijn eerste opzet. Die zag er zo uit:

Als
Temperatuur is veranderd

En
Temperatuur is groter dan 25c

Dan
Zet scenario ‘schermen omlaag’ aan.

Wat is nu het nut van de logica die jij hebt toegevoegd in jouw flows?

Het verschil is dat de flow.niet elke keer start zodra de temperatuur verandert zolang deze boven de 25 graden is

Stel, de temperatuur verandert van 28 naar 29 graden dan is dat ook groter dan 25 graden en zal de flow uitgevoerd worden. Verandert deze na een bepaalde tijd weer maar nu naar 30 graden dan zal de flow weer uitgevoerd worden.
Daardoor starte de flow telkens als de temperatuur veranderde zolang deze boven de 25 graden was

Met die variabele start de flow alleen als de temperatuur van 24 naar 25 graden gaat of van 24 naar 30 etc

Echter hadden we nog niet onderschept als de temperatuur schommelt tussen de 24 en 25 graden

1 Like

Die laatste optie klinkt wel goed. Dat het de flow een uur nier gestart wordt na het indrukken van de handbediening.

Bij ALS noem je:
Een knop van de afstandsbediening wordt ingedrukt

Waar haal ik de ALS vandaan? Ik kan bij het rolluik alleen kiezen voor ‘status is veranderd’ of ‘positie veranderd’

Je moet niet je rolluik kiezen maar je afstandsbediening. Of heb je de afstandsbediening niet via Homey gekoppeld?

De afstandsbediening zie ik niet terug in Homey. Het is een simpele somfy io afstandsbediening. Is dit toe te voegen of is het niet handiger dat de flow max 1x per uur gestart wordt? Hoe zou ik dit in kunnen stellen?

Ik heb heb hem nu zo ingesteld:
Flow 1

Als
temperatuur is veranderd

En
Temperatuur is groter dan 25 graden

Dan
Set “automatisch open” naar ja

Anders
Set “automatisch open” naar nee

flow 2

Als
variabele “automatisch open” is veranderd

En
Automatisch open is gelijk aan ja

Dan
Zet de status omlaag
Schakel flow 1 uit na 30 sec
Schakel flow 1 in na 3600 sec

Ik ga zien of dit zo gaat werken. Door die flow een uur uit te schakelen hoop ik dat ik een uur met afstandbediening kan spelen.