Flow met SmartPresence en Aanwezigheid werkt niet goed

Loopt al een tijdje te etteren met deze flow maar ik krijg hem niet goed werkend.

Partner heeft slechte gezondheid, als deze weggaat wil ik een seintje krijgen en bij rterugkomst idem. Dan weet ik dat alles goed is gegaan.
Als we tegelijk weggaan of thuiskomen hoeft dat natuurlijk niet. Toch krijg ik regelmatig alsnog een push bericht :

hieronder de tijdllijn, maar bij ‘W kwam thuis/ging weg’ krijg ik dus tegelijk een pushbericht

Johan ging weg : 18:35:35
W ging weg 18:36:21

W kwam thuis 19:12:00
Johan kwam thuis 19:12:14

Ik heb een vertraging geprobeert (7 min) en ook detectie via SmartPresence ipv Aanwezigheid (vandaar de losgekoppelde card) maar het lukt me niet.

Probleem is natuurlijk/waarschijnlijk dat niet beide telefoons even snel zich aanmelden op de Wifi ?

Als jullie samen weggaan (onderste trigger) dan ben jij 7 minuten later ook niet thuis en dus krijg je altijd een push-notificatie.

De derde trigger zou goed moeten werken, tenzij jij binnen die 7 minuten weer weggaat.

Mogelijke oplossing wanneer jullie samen weggaan:
Start timer ‘W gaat weg’ met een looptijd van 3 minuten als W weggaat.
Start timer ‘J gaat weg’ met een looptijd van 6 minuten als J weggaat.
ALS
timer ‘W gaat weg’ afloopt
EN
timer ‘J gaat weg’ loopt niet
J is niet thuis
DAN
stuur notificatie

1 Like

Ja stom. Ik gebruik al een hoop timers maar heb er bij deze nooit aan gedacht… Goed advies.

Nog fraaier misschien:
ALS
W gaat weg
EN
J is niet thuis
Timer ‘J gaat weg’ loopt niet (dus J is niet net weggegaan)
DAN
stuur notificatie

ALS
J gaat weg
DAN
start timer ‘J gaat weg’

Dan loop je nog het risico dat als we tegelijk weggaan het weggaan van W eerder wordt gedetecteerd dan wanneer ik wegga…

bovendien : Ik draai de deur op slot en W loopt alvast naar de auto, of omgekeerd…

Effin, met de timer ga ik er wel uitkomen… beter dan met Wait (uiteraard)…

Dan ben jij nog thuis: geen notificatie

Ga jij iets eerder weg dan loopt de timer: geen notificatie

@Wim_Post Hoe een simpel iets eigenlijk toch nog en behoorlijk inventieve flow vereist :wink:

let even niet op het tweede EN kaartje in de laatste flow. Was vergeten die te verwijderen.

Volgens mij heb ik nu alle afgevangen, hooguit heb ik wat langer durende timest nodig maar dat zichzelf uitwijzen…

1 Like

Post vervallen

@Wim_Post Geen valse meldingen meer sinds de nieuwe flow !

1 Like