Flow met philips hue lampen

In de badkamer heb ik allemaal philips hue spotjes (10 stuks) met een philips hue bewegingssensor gekocht en die werken prima samen. Wanneer je de badkamer binnen komt gaan alle lampen dus aan en na 2 minuten weer uit (zo ingesteld in de hue app).

Maar als ik ga douchen of in bad wil gaan, gaan dus ook na 2 minuten alle lampen uit… (en de douche is achter een muurtje). Nu heb ik zelf bedacht dat als ik tegen mijn sonos one (ook aanwezig in de badkamer) zeg; ik ga douchen oid, dat dan automatisch de lampen minimaal 30 minuten aanblijven en na die 30 minuten weer overgaat na mijn ingestelde 2 minuten.

Iemand een idee hoe ik dit met een flow in homey voor elkaar kan krijgen? :slight_smile:

Bestaat er trouwens geen forum oid met 100+ voorbeelden van flows? Heb vaak veel ideeΓ«n maar geen idee hoe ik dit moet uitwerken met flows in homey.

Allereerst is het handig te kijken naar [Tutorial] Simple movement-triggered automatic light with zone activity cards (just 2 flows!). Het werkt namelijk niet als de Hue app het licht uitdoet, je moet dat in Homey zelf regelen. Of bedoel je de Hue app van Homey?

Daarnaast klikt het alsof de timer wordt gestart als de beweging begint, maar je moet de timer starten als de beweging stopt. Bovenstaande voorbeelden doen dat goed. Het kan zijn dat het dan al heel veel beter werkt, behalve als je achter een ruit staat (en die kans is groot bij het douchen).

Daarna kun je een flow maken die met een timer: doe het licht aan en start (of vervang) een timer Douchen. als die afloopt moet je het licht uitdoen. Deze flow maak je favoriet om te kunnen starten met je Sonos of een Goggle Nest Mini. Die is ook heel fijn voor een muziekje in de douche :slight_smile:

Stap drie is bij de flow die het licht uitzet na beweging een extra conditie toevoegen dat de timer Douchen niet mag lopen.

Dat zou het moeten doen. Als de flow voor douchen een eventueel lopende timer vervangt, dan kun je halverwege nog een keer Douchen roepen om de timer weer op 30 minuten te zetten.

1 Like