Flow Heiman rookmelder

Het ging mij met name om het niet resetten. Als dat de oplossing is ga ik op zoek naar een heiman smart plug! Dank

1 Like

Ben je hier al verder mee gekomen @MrBlue ?
Ik zoek namelijk precies het zelfde.

Is het niet mogelijk of moet het nog ontwikkeld worden?

Las dat het extern triggeren van het alarm op de rookmelder technisch niet mogelijk is. Dan houdt het gauw op vrees ik.
(vraag me even niet waar ik dat ooit gelezen heb)

Batterij aangedreven apparaten gaan slapen om stroom te besparen, tot ze zelf iets te melden hebben. Homey kan dus geen contact opnemen met een rookmelder om een alarm te genereren.

2 Likes

Dit geldt voor veel devices en zeker voor de meeste Z-wave sensoren.

De Frient rooksensor zou de mogelijkheid moeten hebben om wel de sirene te laten triggeren.
Ik hoop, pin me er niet op vast, om in een van de komende weekenden hier eens een test mee te gaan doen…

2 Likes

Een sirene sound casten naar al je smart speakers op vol volume en alle lichten vol aan (ook handig bij rook) doet ook wonderen. Die flow heeft wel.een lage WAF bij vals alarm 's nachts, weet ik uit ervaring.

3 Likes

Schijnt helaas niet mogelijk te zijn.
Daarom doe ik praktisch hetzelfde als @Edwin_D (alleen dan zonder de false positives :sweat_smile:)

Ik gebruik van Popp de rookmelders met zwave plus en daarnaast een aantal heiman rookmelders.

De Popp melders zijn via homey te sturen, dus je kan (via een flow) de sirene activeren. De heiman melders hangen o.a. in het stookhok, meterkast e.d. De sirene is niet handmatig te activeren, en werken zelfstandig. Als zij iets signaleren schakelen ze via homey de sirene van Popp in die in de slaapkamers en woonkamer hangen.

Zojuist een Heiman Z wave rookmelder geïnstalleerd.
Het koppelen gaat prima, testen in de nabijheid van Homey ook.
Echter zodra de afstand van de Homey meer dan 4 meter wordt werkt het al niet meer.
Dit is wel een erg klein bereik. Er moet dan snel een router geplaatst worden.

@Henk_Renting heb je linke naar Heiman smart plug Zwave?

Sure, try Google search for Heiman Z-Wave Smart Plug.

uiteraard eerst gedaan, echter zonder succes vandaar mijn vraag

https://www.google.com/search?q=heiman+z-wave+smart+plug&rlz=1C9BKJA_enNL938NL938&oq=heiman+&aqs=chrome.1.69i57j35i39l2j0j69i60l2.3457j0j7&hl=nl&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Goedemorgen,

Heeft iemand al een oplossing gevonden voor de Heiman rookmelders/co2?
bij mij blijft hij ook op de melding "rook gedecteerd’'staan.
Heb al duracell batterijen erin gedaan, neo coolcam stekkers er tussen geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Patrick.

Heb je je Z-Wave netwerk goed gecontroleerd? Evt een of meer routers toegevoegd?
Dat is meestal de oplossing,. Was het bjj mij ook…

@TedTolboom Brutale vraag. Ooit hieraan toegekomen? Ik heb contact met Frient en die geven aan dat het technisch kan, echter niet in de app is opgenomen.

Je bedoelt dat de heiman stekker opgenomen kan worden?

Een willekeurige z-wave device die continue spanning heeft maakt je netwerkbereik beter. (Wordt een router)