Flow gestopt omdat deze te vaak werd uitgevoerd?

De notificatie als de deurbel gaat is in de Homey ineens gestopt omdat deze “te vaak werd uitgevoerd” Dat verbaast mij zo, omdat er misschien één keer per week eens wordt aangebeld. Maar hierdoor hebben we wel het aanbellen gemist op een cruciaal moment. Hoe kan dat, en hoe te voorkomen.
Ik heb de flow verwijderd en opnieuw aangemaakt en nu werkt hij weer. Maar raar vind ik het wel. Iemand enig idee dit te voorkomen?

Kan je de flow delen? Wellicht kunnen we kijken wat er gaande is.

Als: Deurbel knop is ingedrukt
En: niets
Dan: Stuur “er wordt aangebeld” Naar Yvonne

Deze heeft altijd gewerkt en werkt nu ook weer. Maar waarom ineens die melding en het niet meer werkte???

Ik heb een tijdje terug een vergelijkbare situatie gehad, maar dan met de Buienalarm-App.
Na herinstallatie van de app en herstart homey, probleem opgelost en daarna niet meer voorgekomen.

Toevallig gebeurd dat bij mij nu ook plotseling met een flow die alleen iets doet na een handmatige actie.
Terwijl de flow tot voor kort al maanden probleemloos werkt
Vreemd

Behalve de voornoemde oorzaken kan het ook voorkomen dat een Bel-drukker verschillende keren kort achter elkaar ingedrukt wordt, en aangezien zo’n bel-drukker, als hij via RF werkt, altijd zijn signaal minstens 10 of meer keren stuurt per keer dat er op gedrukt wordt, kan de Homey hierdoor wel vaak getriggert worden.
Je zou een flow kunnen maken die na 1x trigger de flow voor 1 minuut uit disabled en daarna weer enabled.

Klinkt logisch, maar dat is zeker niet het geval. Je kunt teruglezen dat de bel zelden wordt ingedrukt. Gemiddeld één keer per 5 dagen. En zeker niet heel vaak achter elkaar. De bel is ook nog aangesloten op de homewizzard, en ook daar is uit te lezen dat de bel vrijwel niet gebruikt word. Geen jeugd die belletje-lelt. Dan had ik dat ook op de camera moeten zien. Door de flow te verwijderen en weer aan te maken, werkt het weer. De vraag is voor hoe lang.
Ik vind de tip wel handig om een stop bij kort achter elkaar te maken. Dank daarvoor.

Dit is een bug in de Homey software en is al vele malen besproken. Niks aan te doen behalve wachten tot Athom heeft gevonden hoe het kan dat zelfs flows met “Elke 15 minute” worden uitgezet door dit.

Nog steeds ervaar ik het probleem. Nu bij IcalCalendar dat hij de flow automatisch uitschakelt.
Wat is de oplossing? Flow en app verwijderen en opnieuw installeren en instellen?

Al een oplossing voorhanden?

Ik had hetzelfde probleem met Icalender. Ik heb de app gedelete, opnieuw geïnstalleerd en de flows opnieuw gemaakt. Dat bleek voor mij de enige oplossing.

Ik heb de fout ontdekt. De eerste ‘als’ kaart was die met start over een x-aantal minuten. De 2e, een ‘en’ kaart, was wederom met het aantal minuten daarin opgenomen. Hier ging hij dwars op. Nu alleen de ‘als’ kaart gebruikt dat het event start. In de 2e kaart, de ‘en’ kaart, het aantal minuten opgenomen wanneer event starts. Allles werkt weet naar behoren en kan mijn flows weer gaan uitbreiden.

Als in mijn google-agenda een vroege dienst gepland staat, ik wakker wordt met de verlichting direct aan op de badkamer en benedenverdieping. Gaat ook weer uit na de ingestelde tijd, als ik het huis verlaat. Wel zo makkelijk!

Bedankt voor je reactie!