Flow blijft draaien na verwijderen

Ik heb homey (early 2016) met 5.0.0 Ric 38 en in principe zonder problemen. Behalve dat ik een flow had ingesteld dat mijn (Ikea tradfri) aangaat als ik thuiskom. Werkte prima maar nu heb ik hem verwijderd en blijft hij dit nog steeds doen. Hij staat nergens bij flows meer, maar is dus ook niet gedeactiveerd. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
BVD!

Is de flow misschien aangemaakt met pc of laptop i.p.v. met de telefoon app?
Ik heb ook dergelijke problemen gehad en nadat ik de ‘kapotte’ flows verwijderd had die aangemaakt waren met de desktop app en opnieuw aangemaakt met de telefoon waren mijn problemen over.

Tot nu toe heeft niets van dat alles geholpen. Ptp ook niet. Flow is via de app en niet via de computer gemaakt. Hij staat nergens meer tussen, maar iedere keer als ik thuis kom (of in de buurt ben) vliegen alle lichten aan.
Nog suggesties?
Bij voorbaat hartelijk dank!

Dus iets op je telefoon triggered dat. Heb je dat al eens uitgezet om te kijken of er dan niks meer gebeurd?
Hoe zag de flow er precies uit?
Heb je alle flows die er mee te maken zouden kunnen hebben al eens uitgezet?
Heb je nog een IKEA hub draaien die het zou kunnen veroorzaken?
Of een Hue hub die hetzelfde zou kunnen?

Ik heb een Ikea bridge eraan hangen. Maar daar zijn geen vreemde dingen mee. Flow is dus verwijderd dus weet niet meer exact hoe hij eruit zag, het was toen meer een test. maar zag er iets uit van: als ik thuis kom en er is verder niemand thuis dan gaan de lichten woonkamer aan.
Locatievoorziening binnen homey uitzetten zou kunnen maar dat vind ik jammer ivm het ontbreken van andere functies die er dan niet zijn.

Maar uitzetten geeft je wel zekerheid of het daarmee te maken heeft?

Precies wat Hugo zegt. Even uitzetten alleen maar om te kijken of het daar vandaan komt en dan verder zoeken.

Zet wel per keer één ding uit als ke dat wilt proberen.
Anders weet je niet zeker welk apparaat voor je probleem zorgt.
:slight_smile:

Zowel de instelling binnen homey als locatievoorzieningen voor homey op mijn tel uitgezet, waardoor hij niet meer automatisch registreert of ik thuis kom of niet. Ptp werkt ook niet. Flow is nergens meer te vinden maar heel irritant dat het licht plots aangaat als ik nog steeds in de buurt ben. M’n vriendin schrikt zich wezenloos als alle verlichting in 1 keer aanvlamt zonder dat het hoeft.
Nog suggesties? BVD!

Ik hoop het niet.

Het is opgelost. Het lag dus helemaal niet aan homey (ondanks dat ik daar ooit de flow heb aangemaakt)
Blijkbaar lag het aan Google Home. Na een laatste update daarvan is er blijkbaar een standaard routine geactiveerd die op basis van mijn locatie de lichten aan deed. Vraag me niet waarom, want daar heb ik al helemaal nooit iets mee gedaan (routines). Maar at dus allemaal uitgezet en het werkt weer.
Dank voor alle reacties en het meedenken!!