Flow generiek maken, starten met input devices

Hi all,

ik ben sinds kort in het bezit van een Homey en heb ondertussen een mooie advanced flow in elkaar geknutseld (iets met motion, counter, verlichting, etc), dit werkt prima. Ik zou graag dezelfde flow ook in twee andere ruimtes willen inzetten. Nu kan ik simpelweg de flow kopiëren en de devices aanpassen, maar dat is niet echt onderhoudsvriendelijk. Het liefst zou ik de flow generiek willen maken, maar dan zou ik deze moeten kunnen starten met een aantal devices als input; is zoiets mogelijk?

Dus bijvoorbeeld:

  • Generieke flow, met input Motion Sensor, Verlichting, Counter variable
  • Flow 1, Motion gedetecteerd in ruimte Foo - Start generieke flow met Motion Sensor Foo, Verlichting Foo, Counter Foo
  • Flow 2, Motion gedetecteerd in ruimte Bar - Start generieke flow met Motion Sensor Bar, Verlichting Bar, Counter Bar
  • etc

Eigenlijk het beetje hetzelfde idee als dat ik met push-notificaties heb gedaan; 1 flow die tekst als input heeft en dit naar alle personen in het huishouden stuurt.

Als ik een flow kan starten met JSON is dat ook prima. Zolang ik maar op basis van de data de devices kan identificeren en aansturen.

Iemand een suggestie of denk ik te moeilijk?

Thnx

The Device Capabilitits app heeft Listener/watch flowkaarten die ook device naam etc. meegeeft, daarmee kun je redelijk generieke flows maken.

Thnx, zal er eens een blik op werken. Enigste wat ik me nog kan bedenken is om de generieke flow te scripten in HomeyScript met als argumenten de device ID’s waar het om draait.

Ik heb zojuist even de app bekeken, maar zie even niet de toegevoegde waarde?