Flow aanroepen vanuit een flow werkt niet

Ik heb een flow die , als ik hem test prima werkt.
Deze flow wil ik uitvoeren vanuit een andere flow, dat werkt helaas niet.
Iemand een idee wat er kan zijn?

Wil je beide flows even delen hier?

De flow die vanuit een flow wordt gestart dient met ALS “deze flow is gestart” te beginnen.

Hallo Peter,
Bedankt voor je reactie.
Om de een of andere reden werkt het nu wel.
Gisteren een hele dag bezig geweest. Steeds weer opnieuw de flows afzonderlijk getest. Starten van een flow vanuit een flow wilde niet werken.
Ook herstarten van de Homey gaf geen resultaat.
Probeer het vandaag nog een keer en nu werkt het ineens wel ?!?!
Voor de volledigheid nog even de flows.
Als nieuwe gebruiker mag ik maar 1 plaatje toevoegen. Dus kan niet de beide flows delen.

Deze flow zou het idd moeten doen als je hem via een andere flow laat starten.
Tip:
Als je rechts van de flownaam op (…) klikt, krijg je “delen” als optie. Dan krijg je een linkje die je hier kunt plaatsen en heb je vlgs mij geen last van de “plaatjeslimiet”.

Nog een tip,
Om te zien of je flows wel getriggerd zijn, en als ze wel triggeren, maar (een) actie(s) werk(t)(en) niet:
Je kunt in 1x
logging toevoegen aan alle flows middels de PaperTrails app en homeybackup.web.app.
Als het ELSE gedeelte is gebruikt wordt daar ook een logkaartje geplaatst.
Bestaande logkaartjes worden niet vervangen.
Het kan zelfs je bestaande Simple Log kaartjes vervangen.

Zorg wel dat je een verse backup hebt gemaakt! <<<

Het script stopt bij defecte flows, hier kun je vinden hoe je makkelijk een overzicht kunt genereren van deze “broken flows”, om ze te kunnen repareren of verwijderen:

Ga naar (middels Chrome of Firefox):
https://homeybackup.web.app/login/
Dan rechtsonderin Papertrails selecteren, daarna rechtsbovenin Maintenance selecteren. Vervolgens daar de instructies volgen.

Logs monitoren:
Via Homey Developer Tools
En dan Papertrails selecteren.
Dan kun je live met de flows die getriggerd zijn meekijken, zonder het flow scherm in de Homey app te hoeven verlaten.

1 Like