Fibaro Walli Switch led-ring instellen

Hallo Allemaal.
Sinds kort heb ik een Fibaro Walli Switch met twee standen.
Het monteren en installeren was geen probleem.
Het toevoegen bij de Homey Pro was ook geen probleem. Beide schakelaren werken perfect en het vermogen verbruik wordt netjes per groep aangegeven.
Tot zover dus geen klagen, echter in de handleiding van de Switch staat dat je voor groep een en groep 2 verschillende ring-led-kleuren kunt instellen. Dit is handig om op afstand te zien of een groep aan staat of niet.
Helaas kan ik bij de geavanceerde instellingen maar Ă©Ă©n kleur kiezen voor de hele ledring.
Bij Fibaro helpdesk gevraagd. Antwoord: dit kan met gebruikmaking van parameters 11, 12 en 13.
Maar waar vind ik deze parameters?
Wie het weet mag het zeggen.
Ik wacht met spanning af.
Groet,
Ben.

U kunt de kleur instellen met een flow.

Translated with DeepL.com

Waarschijnlijk zal dit een functie zijn die alleen maar mogelijk is met een Fibaro Home Center.

Fibaro Home Center 3 - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Fibaro Home Center 3 Lite - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Homey de maker van deze Fibaro app heeft deze functie nog niet geintegreed.

Sorry, ik heb iets verkeerd begrepen.
Het is niet mogelijk (ook niet volgens de handleiding!!!) om de kleur voor schakelaar 1 en schakelaar 2 verschillend in te stellen. Het is alleen mogelijk om verschillende kleuren in te stellen voor de ingeschakelde en uitgeschakelde toestand.
Als u verschillende kleuren selecteert voor de ingeschakelde toestand en voor de uitgeschakelde toestand, en u schakelt slechts Ă©Ă©n schakelaar in, dan licht de schakelaar op in twee kleuren.

Translated with deepl.com

Volgens de website van Fibaro kan het wel om twee verschillende kleuren in te stellen.
Zie bijgevoegde foto waar ze het zelf vermelden.

Ja, dat is ook mogelijk. Het is echter niet mogelijk om voor de twee schakelaars voor elke schakeltoestand verschillende kleuren te kiezen.

Dat werkt niet:
– Schakelaar 1 aan = rood
– Schakelaar 2 aan = groen

Dat werkt:
– Beide schakelaars uitgeschakeld

– Schakelaar 1 aan / Schakelaar 2 uit

– Schakelaar 1 uit / Schakelaar 2 aan

– Schakelaar 1 aan / Schakelaar 2 aan

Een andere mogelijkheid is het gebruik van de instelling “kleur verandert vloeiend afhankelijk van het gemeten vermogen”. Als lampen met verschillend elektrisch vermogen zijn aangesloten, worden ook verschillende kleuren weergegeven als beide lampen worden ingeschakeld.

Hallo Dirk,

Dank je wel voor je bericht. Deze opties had ik idd al getest.
Maar Fibaro geeft op hun website aan dat de optie er wel is.
Zie foto.

Misschien dat ik de tekst niet goed begrijp.
Er staat idd een kleur bij aan en een andere kleur bij uit als Ă©Ă©n groep aan is en de andere uit.
Dat ga ik nog even testen.

Groet,
Ben.

Hey Ben,

Ik vermoed dat dit een fout in de vertaling is. Op de Duitse website is de tekst ook verkeerd vertaald.

Aangezien Fibaro een Pools bedrijf is, heb ik de oorspronkelijke Poolse tekst vertaald:
Tam, gdzie to możliwe wykorzystaj dwa kolory podświetlenia – inny dla urządzenia włączonego i inny dla wyłączonego, aby znać dokładny stan urządzenia.

Hier is het resultaat:
Gebruik waar mogelijk twee kleuren achtergrondverlichting - Ă©Ă©n voor het apparaat aan en Ă©Ă©n voor het apparaat uit - om de exacte status van het apparaat te kennen.

Ik hoop natuurlijk dat alles correct is vertaald.

Je hebt helemaal gelijk. En dom van mij op het niet te laten vertalen. Ik heb n.b. een Poolse schoondochter. En die bevestigd idd jouw vertaling.
Ik zal de vraag in de community sluiten

Dank en fijne avond,
Ben

1 Like

De oplossing is gegeven. Het is idd niet mogelijk om twee kleuren in dezelfde schakelstand in te stellen. Wel Ă©Ă©n kleur voor aan en Ă©Ă©n kleur voor uit.
Iedereen bedankt voor de inbreng.