Fibaro thermostaatkraan FGT-001 werkt niet

Beste allemaal,

ik heb nu al mijn tweede thermostaat mogen ontvangen omdat de eerste defect was (achteraf niet overigens) maar ook deze thermostaat werkt niet.
Ik kan hem keurig toevoegen aan homey en alles lijkt in orde maar de thermostaat reageert niet op de bediening in de homey app. Als ik de thermostaat met de hand bedien dan reageert de kraan en zet bijvoorbeeld de afsluiter dicht.
Wanneer ik inlog op Homey developer lijkt alles goed te staan behalve zw_wakeup_enabled die geeft “false” aan en het zou kunnen dat de thermostaat daarom niet reageert echter ik heb geen idee hoe ik die instelling op “true” zou moeten zetten.
Wanneer ik op Homey developer signalen stuur naar de thermostaatkraan dan komt alles positief terug en meld deze dat er verbinding is met de thermostaat.
Een basic on/off signaal wat ik stuur op de developersite zet de kraan open of dicht.
Deze melding “TRANSMIT_COMPLETE_NO_ACK” krijg ik als ik via de developersite een test naar de thermostaat stuur maar kan er verder niets over vinden.
Kortom ik weet het ondertussen niet meer en ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Bij voorbaat alvast enorm bedankt.

met vriendelijke groet,
Willem

Ik heb precies hetzelfde, kan hier iets aan gedaan worden?

Nee momenteel nog niet, ze er bij athom mee “bezig”

Dat is jammer, Op de HC Lite werkte deze “knoppen” in eerste instantie slecht. echter na een aantal firmware updates ben ik zeer tevreden over deze knoppen, wel i.c.m. de BLE sensors. Op de homey werkte deze knoppen nooit goed, Ik heb dan ook lange tijd een aantal radiatoren op de HCL gelaten en een aantal radiatoren voorzien van de eurotronic spirit zwave knoppen op de homey. echter wou ik van 2 systemen af en heb de fgt-001 weer aangemeld op mijn nieuwe homey pro, voorgaande was een early 2016, in de hoop dat deze nu wel goed functioneren. helaas is dat nog niet het geval. Kan iemand aangeven wat de eventuele verwachtingen zijn betreft de knoppen? wanneer komt homey met goede ondersteuning hiervoor? ook een optie om net zoals bij de eurotronics via de instellingen alle parameters goed te kunnen regelen i.p.v. ruwe commando’s? komt er nog, en wanneer, een rewrite van Zigbee en Z-Wave?

ik verneem heel graag van iemand en in het bijzonder Athom zelf

Hi,

is dit ondertussen opgelost?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem maar lees elders op het forum dat ze het gewoon werkend hebben.

Ik ben benieuwd wat de oplossing was dan.

Nee is niet opgelost en ik heb het ondertussen maar opgegeven

Wow, dank voor je snelle reactie. Balen dat het niet opgelost is, heb je de Thermostaatkraan gewoon terug gestuurd dus?

Enig idee waarom Kurt Lindholm (zie link) het dan wel werkend heeft? Misschien vanwege de external sensor?

De thermostaatkraan zit er nog steeds tussen Frank maar mijn dochter bedient deze gewoon met de draaiknop.
Ik heb er zoveel tijd in gestoken dat de moed me in de schoenen gezakt is.
Langzamerhand ben ik alles van fibaro aan het vervangen want batterij gevoede sensoren van hun is geen goede combinatie met homey.
Ga nog wel even de link bekijken

Groet Willem

OK Dank

Is voor iedereen anders. Ik heb hier een hoop “oogjes” van Fibaro en batterijen doen het geweldig!
1tje draait al vanaf Juni 2018 in de hal beneden en daar lopen we toch iedere dag een hoop langs. Andere bv vanaf December 2018 en November 2019. Kan aan een hoop dingen liggen zoals type batterij, hoe vaak het apparaat aan/uit gaat en natuurlijk je instellingen. Als je een wake-up insteld van 5 minuten zal je batterij minder lang mee gaan dan wanneer je dit op 1x per dag zet of zelfs uit.
Ik persoonlijk denk dat dit ook helemaal niks met de combinatie Fibaro/Homey te maken heeft.

Probleem met thermostaatkraan is bekend bij Athom en ze beloofden er iets aan te gaan doen maar dat duurt alweer een jaar. Heeft iets met flir’s te maken begreep ik Ik moet zeggen dat de andere fibaro spullen best wel redelijk werken maar die thermostaatkraan is 1 groot drama. Ik heb er drie van Danfoss en die werken vlekkeloos.

Na een jaar maar weer eens geprobeerd maar uiteraard werkt de kraan nog steeds niet, baggerding

Ik heb hetzelfde. Nog geprobeerd om via een Fibaro Home app en de Apple Home kit (ik heb een Apple TV in huis) contact te krijgen en dat lukte tot op zekere hoogte. Maar na de update van Firmware 1.1 naar 1.3 kon ik weer geen contact meer krijgen.
Heb hem terug gestuurd.

Kon ik 'm ook maar terugsturen ik ben net zolang aan het lijntje gehouden dat het niet meer kon

Hij werkt sinds Homey 5.0

Top ik ga het meteen uitproberen en de thermostaatkraan verwijderen en opnieuw toevoegen.
Bedankt voor uw tip en ik hoop dat het gaat lukken!!

Ik hoefde hem niet opnieuw toe te voegen. Maak een flow met de thermostaatknop oerinstinct en hij werkt

Voor de zekerheid ga ik de thermostaatkraan even opnieuw koppelen omdat ik al van alles getest en uitgeprobeerd heb en er misschien instellingen verkeerd staan.
Nogmaals bedankt!

bij mij werken de FGT-001 kranen goed i.c.m. Homey 5 en FGT-001 firmware 4.7. Doormiddel van mijn Fibaro home center lite kan ik deze updaten. Vanaf FGT-001 firmware 4.6 i.c.m. Homey 5 functioneerde de knoppen al redelijk goed. Ik gebruik wel de externe bluetooth temperatuur sensors i.c.m. met de FGT-001 knoppen. Een behoorlijk tijd terug had ik de FGT-001’s vervangen door Eurotronic Spirit maar met de huidige firmware combinaties ben ik tevreden over de werking.

Bedankt voor de tip ik ga de firmware updaten via de hc3 van een kennis van mij en hoop dat het dan werkt.
Nogmaals bedankt