Fibaro Thermostaatkraan bagger

Verwacht geen medewerking van Athom als met je diverse onderbrekingen al ongeveer twee jaar lang een fibaro thermostaatkraan wilt koppelen.
Ding lijkt alles te doen maar regelt niets.
Al een keer gevraagd aan Athom en ja hoor in de toekomst moet het gaan werken,niet dus
Dacht aan een Homey pro maar ga maar weer met Domoticz aan de gang.

Al ongeveer twee jaar en al een keer gevraagd? Tja… Misschien is Domoticz inderdaad een goede optie.

Overigens impliceert de topic titel dat de kraan zelf bagger is. Maar het ligt dus blijkbaar toch aan Athom/Homey?

Ja het ligt inderdaad aan Athom want op een HC2 van Fibaro werkt de kraan perfect dat heeft een kennis van mij even voor mij uitgeprobeerd

Alles werkt op mijn Homey behalve dat baggerding van 80,- euro

Uhuh. Een fibaro device op een fibaro controller… Als dat al niet zou werken zouden ze snel failliet zijn…

Dus alles werkt, behalve die ene en toch ligt het aan Homey? Logisch…

Sommige Xiaomi devices werken prima met Homey en slecht of niet met andere controllers. Of andersom. En meestal helemaal niet met een HC2 van Fibaro. Waar ligt dat dan aan? Ook aan Athom/Homey?

Ik hoop altijd dat het nog een keer goed komt

En ja hoor weer een maand verder en geen oplossing!!!

En met welke Homey versie en welke Fibaro app versie probeer je dit? En welke thermostaat “kraan”?
Graag geen “laatste versie” maar een paar nummers invullen hier.

Het helpt je in ieder geval niet om op dit forum zo te gaan doen. Dan krijg je weinig medewerking…

Fibaro FGT-001 versie 4.4 en Homey versie 4.2.0
Thermostaatkraan is al een keer omgeruild door fibaro.
Alvast bedankt weer

Ja sorry ik raak zo gefrustreerd door dat ding. Hij zit bij mijn dochter op de slaapkamer en die vergeet 'm altijd uit te zetten als ze gaat slapen. Dus doe ik dat altijd als ik naar bed ga.
Ik heb zelfs al een losse afsluiter gekocht om de thermostaatkraan daarop te kunnen testen maar doet echt niet wat deze zou moeten kunnen

Ik heb deze frustratie gehad met de Eurotronic Spirit. Wat een draak van een ding. Overgestapt naar Tado sinds een paar weken. Wat een verademing!

[edit] Ach laat ook maar. Is toch zinloos. Dit gaat nog wel een paar maanden zo door…[/edit]

Ik heb juist die fibaro gekocht omdat die een losse sensor heeft want op de plek waar de thermostaatkraan zit is temperatuur meten onmogelijk.
Ach ja het is maar 80,- euro oftewel meer dan 160,- ouderwetse guldens

Hoe bedoel je? Dat ik blijf zeuren?

:clap: :clap: :clap:

:+1::+1::+1::+1::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Gaat weer nergens over @moderators ^^

1 Like

Je zal er maar last van hebben

Dan moet je klagen via het juiste kanaal. En als je daar niet wordt geholpen een conclusie trekken. En dan ofwel accepteren dat het (voorlopig?) niet gaat werken zoals je wilt ofwel iets anders gaan kopen.